Poradnik: Szkolny asortyment najlepiej umiejscowić w strefie promocyjnej, za strefą wejścia

Autor: pr, dlahandlu.pl 3 sierpnia 2015 13:57

Poradnik: Szkolny asortyment najlepiej umiejscowić w strefie promocyjnej, za strefą wejścia fot. shutterstock

Druga połowa wakacji to okres przygotowań do zbliżającego się roku szkolnego i wzmożonego zainteresowania klientów artykułami szkolnymi. Właściciele sklepów mogą spodziewać się zwiększonego obrotu tych produktów, warto zatem wcześniej zaplanować ekspozycję i jej obsługę. Przygotowanie placówki handlowej powinno obejmować przede wszystkim odpowiedni dobór asortymentu dla uczniów oraz zachęcające do zakupu materiały POS.

Szkolną ekspozycję warto zaplanować zawczasu i przygotować już na początku sierpnia, a nawet nieco wcześniej. Pozwoli to klientom na zapoznanie się z ofertą sklepu z odpowiednim wyprzedzeniem oraz na stopniowe zaopatrywanie się w niezbędne produkty - mówi Katarzyna Anders, menedżer działu marketingu w PMT Marketing System.

Odpowiednio sprofilowaną ofertę może wprowadzić zarówno większy market, jak i mniejszy, osiedlowy sklepik, szczególnie jeżeli jest on zlokalizowany w pobliżu placówki edukacyjnej. Szkolny asortyment najlepiej umiejscowić w strefie promocyjnej za strefą wejścia – to tam najłatwiej przykuć uwagę klienta tuż po przekroczeniu przez niego progu sklepu.

W sezonie powakacyjnym wzrasta również sprzedaż produktów spożywczych skierowanych do dzieci, przede wszystkim napojów – głównie wody i soków przecierowych oraz przekąsek – słodyczy, chrupek. Zdaniem eksperta PMT Marketing System sierpień to dobry czas na zmianę aranżacji sklepowych półek i skoncentrowaniu się na ekspozycji artykułów dla dzieci i nastolatków. Ważne jest, aby konsument miał świadomość, że w danym sklepie może liczyć na zróżnicowany wybór artykułów.

- Projektując szkolną ekspozycję, należy pamiętać o odpowiednich, przyciągających uwagę materiałach POS. Ważne jest właściwe oznaczenie strefy, np. bannerem z napisem „Powrót do szkoły”, „Artykuły szkolne” czy „Szkolna wyprawka” tak, aby kupujący bez problemu mogli odnaleźć interesującą ich ofertę. Warto postawić w sklepie tematyczne ekspozytory, na których będą wyróżnione nie tylko artykuły papiernicze, ale także napoje i przekąski dla uczniów. Młodsi klienci zwracają uwagę na kolorystykę i wzory, dlatego dobrze jest zamontować tematyczne wobblery na półkach z produktami dedykowanymi najmłodszym, pamiętając o eksponowaniu artykułów na wysokości wzroku grupy docelowej. Podczas aranżacji powierzchni sklepowej nie należy zapominać także o witrynie. Plakat z informacją o szkolnej ofercie sklepu będzie przypominać klientom o zbliżającym się roku szkolnym i przyciągać ich uwagę już z daleka - podkreśla Katarzyna Anders.

 

UprightGroup to grupa powstała w 2012 roku, która oferuje działania z zakresu outsourcingu usług biznesowych. W jej skład wchodzi osiem poznańskich spółek: PMT Marketing System, Grupa Job, BranchBrothers, Inventory Solutions, S&P Partners, Ratium, RTM oraz Merchandising Team.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8787

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 561152

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.