PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Poradnik: Uczyń z lokalnych produktów hit sprzedażowy

Autor: Jacek Dziewanowski dla www.dlahandlu.pl 1 lipca 2014 09:58

Poradnik: Uczyń z lokalnych produktów hit sprzedażowy

Właściciel każdego sklepu spożywczego, który posiada w ofercie naturalne produkty od lokalnych producentów powinien zrobić wszystko, żeby wyeksponować dobre jakościowo towary i poinformować klientów o ich pochodzeniu. Właściwe podejście do promowania lokalnych wyrobów może okazać się kluczem do sukcesu niewielkich placówek.

TNS zbadał stosunek Polaków do naturalnego jedzenia. Jak się okazuje Polacy poszukują naturalności i odrzucają sztuczność. Najbardziej to widać w sferze związanej z żywnością. 78 proc. badanych uważa, że żywność powinna pozostać naturalna i dlatego nie akceptuje nienaturalnych i przetworzonych produktów. 

Właściciel każdego, nawet najmniejszego sklepu spożywczego powinien przynajmniej przez chwile zastanowić się nad wynikami powyższych badań, ponieważ pokazują one trend w którym zmierza rynek. A to pozwala dostrzec szanse i możliwości rozwoju. Jak zatem wykorzystać te tendencje?
Przede wszystkim jeśli już posiadamy w swojej ofercie naturalne, zdrowe i lokalne produkty warto o tym przypominać klientom. Samo postawienie produktu na półkę to stanowczo za mało. Im bardziej nasz sklep idzie w kierunku naturalności, tym bardziej powinno się to odbić w jego wystroju. Meble z naturalnych materiałów, drewno, cieplejsze światło, naturalne dekoracje.
Gdy nasz lokalny, zdrowy asortyment jest niewielki w tej naturalnej tonacji możemy urządzić tylko wybraną część sklepu, półkę, wyspę czy nawet fragment półki. Jeśli nie chcemy inwestować w nowe meble warto przynajmniej przy cenówkach zaznaczyć naturalne produktów. Może to być zrobione za pomocą zielonych grafik, które odróżniając się od reszty podkreślają dodatkową wartość konkretnego produktu. Możemy wymyślić swój znak graficzny, którym będziemy sygnować naturalne bądź lokalne wyroby np. zielony listek.
Podobnie na ulotkach. Zazwyczaj właściciel sklepu dzieli produkty na kategorie na przykład mięso, sery, słodycze itd. Te kategorie warto jeszcze podzielić pod względem naturalności i promować te lokalne prezentując je na np. zielonym, bądź drewnianym tle.
Jednak samo wyróżnienie to ciągle za mało. Musimy udowadniać na każdym kroku że dane produkty są faktycznie naturalne. Dobrym pomysłem w przypadku gazetki jest zaprezentowanie producenta lokalnych specjałów na przykład za pomocą krótkiego wywiadu lub nawet kilkuzdaniowej notki. Tym samym pokazujemy ludzką stronę biznesu i żywego człowieka, który ma swoją historię i wartości. O wiele łatwiej zaufać takiej osobie niż bezdusznej, międzynarodowej korporacji.
Jeśli mamy miejsce przed wejściem do sklepu lub zaraz przed halą zakupową warto zawiesić tam wszelkie certyfikaty czy informacje o regionach, z których pochodzą dane produkty. Dla pewnej grupy klientów ważne jest jak długo i z jak daleka jechało jedzenie. Jeśli możemy się pochwalić że jakaś marka serów jest produkowana np. 15 km od to nas warto pokazać to na mapce i podkreślić że u nas można kupić towary naprawę lokalne. Witryna sklepu powinna być zatem wizytówką lokalności sprzedawanych w placówce produktów.


  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

  • Modernizujmy armię rozsądnie. Wnioski po Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach ⬇️ @polskathetimes @EECKatowice polskatimes.pl/strefa-biznesu…
    @EECKatowice - (RT) @PZLSwidnik
  • W wiceministrem zdrowia Zbigniewem J. Królem @MinZdrowia na @EECKatowice rozmawialiśmy m.in. o zdrowiu publicznym. Po I wojnie światowej Polska była wschodnioeuropejskim liderem w tej dziedzinie #zdrowiepubliczne #EKG2018 #EEC2018 bit.ly/2kezwvf https://t.co/TL0Aq2HW8R
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • Nie możemy się doczekać! 👌 @BIPolska @EECKatowice @AirVeinPoland @CerviRobotics twitter.com/MichWasowski/s…
    @EECKatowice - (RT) @Pentacomp_SI
  • Nie obawiam się o źródła finansowania inwestycji - mówi w rozmowie z portalem @wnppl Paweł Borys, prezes @Grupa_PFR pytany o to, czy mniejsze wpływy z przyszłego budżetu Unii Europejskiego będą stanowiły dla nas duży problem. Jakie ma argumenty? #EKG2018 #EEC2018 @EECKatowice https://t.co/Ar46rCsVku
    @EECKatowice - (RT) @ElzbieciakTomek
  • Czy #biotechnologia w Polsce ma szansę stać się ważnym elementem innowacyjnej gospodarki? Na to pytanie odpowiadali podczas @EECKatowice m.in. liderzy przemysłu farmaceutycznego i eksperci. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia bit.ly/2s3floz https://t.co/hd2DqreGPl
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • Joseph BenAmram, prezes MSD w regionie EURAM na @EECKatowice: rozwój biotechnologii wymaga partnerstwa między rządem, firmami krajowymi i międzynarodowymi oraz ośrodkami badawczymi. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia rynekzdrowia.pl/Farmacja/Biote… https://t.co/4jWpURT8yi
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • MT @PwCCEE: twitter.com/PwCCEE/status/… The 10th @EECKatowice, the largest economic event in #CEE with 150 insp...
    @EECKatowice - (RT) @amitabhrjha
  • Kto może w unijnych negocjacjach nad budżetem czuć się wygranym? Jak to możliwe, że mamy więcej, ale mniej? W "Rządowej ławie" na pytania @adam_sierak odpowiada Jerzy @JerzyKwiecinski z @MIR_GOV_PL. Serdecznie polecamy całą rozmowę 👉👉👉 bit.ly/2rZ21k6 https://t.co/yQNOLL2YP2
    @EECKatowice - (RT) @wnppl
  • EKG 2018 w Katowicach. Kongres pełen wyzwań @se_pl @EECKatowice superbiz.se.pl/wiadomosci-biz…
    @EECKatowice - (RT) @SuperbizPL
  • We are pleased that once again our Warsaw team could be part of @EECKatowice. This year we supported two of our amazing clients @INGBankSlaski and @_PKEE_ in setting up the exhibition, filming, tweeting, taking pictures, and of course a lot of networking and fun. #work #Katowice https://t.co/9zvLpCf52O
    @EECKatowice - (RT) @AvenewMedia
Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,98

  • Śr

    4,98

  • Min

    3,63

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8466

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane