Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Poradnik: Uczyń z lokalnych produktów hit sprzedażowy

Autor: Jacek Dziewanowski dla www.dlahandlu.pl 1 lipca 2014 09:58

Poradnik: Uczyń z lokalnych produktów hit sprzedażowy

Właściciel każdego sklepu spożywczego, który posiada w ofercie naturalne produkty od lokalnych producentów powinien zrobić wszystko, żeby wyeksponować dobre jakościowo towary i poinformować klientów o ich pochodzeniu. Właściwe podejście do promowania lokalnych wyrobów może okazać się kluczem do sukcesu niewielkich placówek.

TNS zbadał stosunek Polaków do naturalnego jedzenia. Jak się okazuje Polacy poszukują naturalności i odrzucają sztuczność. Najbardziej to widać w sferze związanej z żywnością. 78 proc. badanych uważa, że żywność powinna pozostać naturalna i dlatego nie akceptuje nienaturalnych i przetworzonych produktów. 

Właściciel każdego, nawet najmniejszego sklepu spożywczego powinien przynajmniej przez chwile zastanowić się nad wynikami powyższych badań, ponieważ pokazują one trend w którym zmierza rynek. A to pozwala dostrzec szanse i możliwości rozwoju. Jak zatem wykorzystać te tendencje?
Przede wszystkim jeśli już posiadamy w swojej ofercie naturalne, zdrowe i lokalne produkty warto o tym przypominać klientom. Samo postawienie produktu na półkę to stanowczo za mało. Im bardziej nasz sklep idzie w kierunku naturalności, tym bardziej powinno się to odbić w jego wystroju. Meble z naturalnych materiałów, drewno, cieplejsze światło, naturalne dekoracje.
Gdy nasz lokalny, zdrowy asortyment jest niewielki w tej naturalnej tonacji możemy urządzić tylko wybraną część sklepu, półkę, wyspę czy nawet fragment półki. Jeśli nie chcemy inwestować w nowe meble warto przynajmniej przy cenówkach zaznaczyć naturalne produktów. Może to być zrobione za pomocą zielonych grafik, które odróżniając się od reszty podkreślają dodatkową wartość konkretnego produktu. Możemy wymyślić swój znak graficzny, którym będziemy sygnować naturalne bądź lokalne wyroby np. zielony listek.
Podobnie na ulotkach. Zazwyczaj właściciel sklepu dzieli produkty na kategorie na przykład mięso, sery, słodycze itd. Te kategorie warto jeszcze podzielić pod względem naturalności i promować te lokalne prezentując je na np. zielonym, bądź drewnianym tle.
Jednak samo wyróżnienie to ciągle za mało. Musimy udowadniać na każdym kroku że dane produkty są faktycznie naturalne. Dobrym pomysłem w przypadku gazetki jest zaprezentowanie producenta lokalnych specjałów na przykład za pomocą krótkiego wywiadu lub nawet kilkuzdaniowej notki. Tym samym pokazujemy ludzką stronę biznesu i żywego człowieka, który ma swoją historię i wartości. O wiele łatwiej zaufać takiej osobie niż bezdusznej, międzynarodowej korporacji.
Jeśli mamy miejsce przed wejściem do sklepu lub zaraz przed halą zakupową warto zawiesić tam wszelkie certyfikaty czy informacje o regionach, z których pochodzą dane produkty. Dla pewnej grupy klientów ważne jest jak długo i z jak daleka jechało jedzenie. Jeśli możemy się pochwalić że jakaś marka serów jest produkowana np. 15 km od to nas warto pokazać to na mapce i podkreślić że u nas można kupić towary naprawę lokalne. Witryna sklepu powinna być zatem wizytówką lokalności sprzedawanych w placówce produktów.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,26

  • Śr

    4,13

  • Min

    3,39

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9558

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 550351

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.