Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Poradnik: Usługa cash back pomoże zwiększyć obroty podczas wakacji

Autor: dlahandlu.pl 22 czerwca 2016 10:56

Wakacje są dla sklepów i punktów usługowych w miejscowościach turystycznych najlepszą okazją do zwiększenia obrotów. Pomagają w tym usługi dodatkowe, takie jak cash back. Klienci to doceniają. Według danych First Data Polcard popularność usługi rośnie w sezonie wypoczynkowym.

– W ubiegłe wakacje, w lipcu i sierpniu, zanotowaliśmy 23 proc. więcej transakcji cash back niż rok wcześniej. Coraz więcej sprzedawców ma świadomość, że cash back umożliwia wczasowiczom szybki i prosty dostęp do gotówki, a im samym pozwala zyskać nowych klientów – mówi Olga Małecka, marketing manager First Data Polska, właściciela marki Polcard. – Liczba aktywacji usługi cash back wzrosła o 26 proc. w ubiegłym roku i o 15 proc. w tym roku.

W mniejszych miejscowościach turystycznych cash back jest idealnym sposobem na zwiększenie konkurencyjności sklepu.

– Liczba bankomatów przypadających na 1 mln mieszkańców jest u nas dwukrotnie niższa niż średnia zmierzona dla Unii Europejskiej. Tę lukę sukcesywnie wypełnia cash back w terminalach płatniczych w sklepach czy placówkach usługowych. Usługę można aktywować szybko i bezpłatnie, kontaktując się z przedstawicielem First Data Polcard – wyjaśnia Olga Małecka. Dodaje, że nie zdarzyło się, aby jakikolwiek sprzedawca zrezygnował z usługi cash back, nawet po sezonie turystycznym. Potwierdza to jej przydatność także dla lokalnej społeczności. Tam gdzie jest utrudniony dostęp do gotówki ze względu na odległość do najbliższego banku czy bankomatu.

Według danych Narodowego Banku Polskiego, w IV kwartale 2015 roku wykonaliśmy rekordowe 2,2 mln wypłat sklepowych. W całym ubiegłym roku wypłaciliśmy 816 mln zł (to 54 proc. więcej niż rok wcześniej), dokonując 7,85 mln wypłat (wzrost o 66 proc. w porównaniu do poprzedniego roku). Najczęściej wypłacamy drobne kwoty – średnia wartość pojedynczej wypłaty wyniosła 105 zł.

Liczba punktów oferujących klientom cash back wzrosła w tym czasie do 94 tys., a więc o 30 proc. Oznacza to, że usługa jest dostępna w co czwartej placówce handlowej akceptującej karty. Ci, którzy wykorzystają istniejącą wciąż niszę, mają największą szansę przyciągnąć nowych klientów.

Z sondażu przeprowadzonego przez Millward Brown, na który powołują się eksperci NBP , wynika, że aż 80 proc. ankietowanych uznało cash back za usługę atrakcyjną i przydatną. Jej zalety to: wygoda wypłaty bez konieczności szukania bankomatu, oszczędność czasu – do sklepu jest zwykle najbliżej, możliwość wypłaty przy okazji robienia zakupów.

Usługa cash back jest dostępna dla wszystkich kart debetowych MasterCard oraz Visa i niektórych kredytowych. Transakcja cash back wymaga umieszczenia karty w czytniku terminala i podania PIN-u. Obecnie limit wypłaty wynosi 300 zł, w dowolnej kwocie, monetach lub banknotach.


 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,89

  • Śr

    1,27

  • Min

    0,98

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9562

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 565497

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.