Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Poradnik: Zastosowanie palet wystawowych może zwiększyć sprzedaż

Autor: pr/dlahandlu.pl 26 lutego 2014 12:29

Detaliści wciąż poszukują rozwiązań mających na celu podniesienie efektywności działań promocyjnych i zwiększenie sprzedaży. Sieci dystrybucyjne coraz częściej wykorzystują do ekspozycji produktów nowe formaty palet zwane paletami wystawowymi. Palety tego typu stały się już standardem w sklepach dyskontowych i są coraz bardziej popularne w sieciach sklepów mało i wielkoformatowych.

Coraz więcej detalistów dostrzega potencjał w wykorzystaniu palet wystawowych, które stają się efektywnym narzędziem zwiększenia sprzedaży. Ze względu na rozmiary (800 x 600 i 600 x 400 mm), tego typu palety są z powodzeniem używane do ekspozycji produktów w strefie przykasowej i w alejkach sklepowych. Ich rozmiar pozwala na wykorzystanie małej przestrzeni w taki sposób, że położenie produktu na palecie nie utrudnia ruchu klientom i nie zakłóca zakupów. Zapewnia to maksymalizację obszaru promocji i pozwala na lepsze wykorzystanie powierzchni sklepowej.

Palety wystawowe zapewniają również większą skuteczność i mniejszą czasochłonność procesu zatowarowania w sklepach. Dodatkowo pozwalają na redukcję kosztów operacji magazynowych (łatwość identyfikacji i skrócenie czasu wyłożenia produktu w magazynie) a w rezultacie wpływają na zwiększenie sprzedaży, ponieważ produkty obsługiwane przy pomocy palet wystawowych są lepiej eksponowane.

Korzyści z użytkowania palet wystawowych są związane nie tylko z ekspozycją produktów, dzięki której poprawia się widoczność produktu i rozpoznawalności marki. Palety wystawowe to również optymalizacja logistyki zaopatrzenia sklepu w towar. Proces uzupełniania zapasów jest realizowany szybciej, przy zminimalizowaniu prac ręcznych.

W Europie półpalety (600mm x 800mm) są dziś jednym ze standardów w większości sieci dystrybucyjnych, głównie sklepów dyskontowych. W ciągu ostatnich lat rośnie również zainteresowanie nowym formatem ćwierćpalety (400mm x 600mm), która charakteryzuje się konstrukcją umożliwiającą producentom tworzenie indywidualnych ekspozycji produktów. To odpowiedź na dylemat współczesnej dystrybucji handlowej: wyzwanie, jakie wiąże się z zapewnieniem rentowności produktów, w przypadku których uzupełnianie zapasów jest kosztowne (np. słodycze), marża zysku jest niska, a kupujący kierują się impulsem.

Z handlowego punktu widzenia, palety wystawowe pozwalają ograniczyć koszty uzupełniania zapasów i eliminują sytuacje, w których nie dochodzi do sprzedaży z powodu niewystarczających zapasów magazynowych produktu.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,98

  • Śr

    4,74

  • Min

    3,32

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9558

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 550351

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.