Poradnik: Zmiany w aranżacji przestrzeni handlowej przyciągają klientów

Autor: dlahandlu.pl 18 października 2017 15:13

Poradnik: Zmiany w aranżacji przestrzeni handlowej przyciągają klientów fot. materiały prasowe

Statystycznie klient wraca do swoich ulubionych sklepów co dwa tygodnie, za każdym razem licząc, że zostanie zaskoczony czymś nowym. Zmiany w aranżacji przestrzeni handlowej to jedna z podstawowych zasad dobrego Visual Merchandisingu. Dlaczego powinny być one częstsze niż sezonowa wymiana kolekcji?

Nowy sezon, nowa aranżacja
Sezony mijają w mgnieniu oka, a za nimi nadążyć muszą sklepowe aranżacje. Wraz z nadejściem kolejnej pory roku do galerii handlowych wkraczają przeceny i promocje związane z sezonową wyprzedażą oraz nowe kolekcje, które należy dobrze wyeksponować. W oczywisty sposób łączy się to ze zmianą układu towarów, a także dekoracji, rekwizytów, czasem nawet ubioru sprzedawców. Sezonowe aranżacje współgrające z porami roku czy specjalnymi okazjami, takimi jak święta czy karnawał, budują klimat i atmosferę idealną na zakupy. Warto jednak zauważyć, że statystyczny klient odwiedzi ulubione centrum handlowe częściej niż kilka razy w roku. Jeżeli zobaczy, że na pierwszy rzut oka, od jego ostatniej wizyty nic się nie zmieniło może zrezygnować z wejścia do środka. „Po co po raz drugi oglądać to samo?” – mówi Paulina Kanigowska, architekt Forbis Group.

Mała zmiana – wielkie zakupy?
Nawet niewielkie zmiany w aranżacji dają klientom poczucie, że warto często odwiedzać dany sklep, aby nie przeoczyć żadnej nowości lub wyjątkowej okazji. Ogromną rolę odgrywa witryna, której głównym zadaniem jest przykucie uwagi klienta i zachęcenie go do odwiedzenia sklepu. To ją zauważamy, jako pierwszą i to ona ma często bezpośredni wpływ na naszą ocenę co do asortymentu wewnątrz sklepu. Nie może zatem pozostać niezmienna przez długi okres czasu - klienci nie powinni mieć okazji się do niej przyzwyczaić – mówi ekspertka Forbis Group.

Zgub się i… kupuj!
Być może nie brzmi to zbyt zachęcająco, ale wbrew pozorom „zgubienie się” konsumenta w sklepie może przynieść bardzo pozytywny skutek dla właścicieli butików. Aktywizuje to klienta i zmusza go do zapoznania się z większą ilością asortymentu i zwiedzenia innych obszarów niż przy poprzedniej wizycie. Działa to nawet wtedy, kiedy towar pozostał ten sam, zmieniając jedynie swoje miejsce. W innym ułożeniu, co innego może „wpaść” w oko i zachęcić do kupna, a po nieznanych ścieżkach klienci przemieszczają się dłużej. Pozwala to na zapoznanie się z większą ilością produktów, nawet przy krótkich wizytach. Wykorzystanie lekkich, mobilnych mebli umożliwia zarówno swobodny podział na strefy produktowe, jak i na ich łatwą zmianę, w zależności od potrzeb – mówi Paulina Kanigowska z Forbis Group.

Galeria wymaga
Z konieczności dokonywania zmian zdają sobie sprawę także zarządcy galerii handlowych, którzy wymagają od najemców przeprowadzenia modernizacji sklepów w określonych odstępach czasu. Nie jest to bowiem spowodowane jedynie względami technicznymi. Obowiązek przeprowadzania regularnych remontów sprawia, że klient z chęcią odwiedza daną galerię z myślą o nowościach, a sklepy nie mają szansy wyglądać na zaniedbane. Niektóre obiekty określają nawet dokładne wymogi dotyczące designu, wystroju wnętrz, czy odpowiedniej klasy materiałów wykończeniowych.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.