PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Poznaj sposoby, jakimi sklepy zachęcają klientów do zakupów

dlahandlu.pl 2 października 2017 12:56

Poznaj sposoby, jakimi sklepy zachęcają klientów do zakupów fot. materiały prasowe

Jaki kolor najlepiej sprawdza się do wyeksponowania promocji? Na jakiej wysokości umieścić towar, by klienci sięgali po niego chętniej? Czy bałagan w sklepie rzeczywiście odstrasza klientów, czy wręcz przeciwnie?

Visual merchandising to sztuka prezentowania produktów w taki sposób, aby przyciągnąć uwagę klienta i zmotywować go do zakupu. Poznaj 10 zasad, za pomocą których sklepy zachęcają nas do zakupów.

Umieszczenie najważniejszych produktów na wysokości wzroku

Sklepom najbardziej zależy na sprzedaży najdroższych produktów. Dlatego umieszczają je w strategicznych miejscach np. półkach znajdujących się na wysokości wzroku, czyli w odległości 120–160 cm od podłogi. Lepiej również sprzedają się produkty ze środka regału niż te z jego krańców.

Decyzje zakupowe podejmowane są w przymierzalni

W sklepach odzieżowych ogromne znaczenie mają przymierzalnie. Sklepy stosują więc różne metody – wyszczuplające lustra, przyciemnienia, punktowe światło – aby kupujący jak najlepiej prezentował się w wybranym stroju. Ma to zachęcić klientów do podjęcia decyzji o zakupie.

Wrażenia sensoryczne zwiększają sprzedaż

W sklepach zawsze panuje specyficzny klimat, który ma na celu wywołanie pozytywnych emocji u kupującego, a dzięki temu zwiększenie liczby dodatkowych, nieplanowanych zakupów. Na atmosferę sklepu wpływa muzyka (wolna i nastrojowa melodia rozluźnia i sprawia, że dłużej pozostajemy w sklepie) oraz zapach (np. markety często kuszą zapachem świeżego pieczywa).

Witryny to wizualne zaproszenie do środka

Kompozycje witryn sklepowych zachęcają klientów do wejścia m.in. dzięki nietypowym aranżacjom, prezentacjom najnowszych kolekcji, podświetlaniu konkretnych produktów czy informacjom o promocjach. Co ciekawe, niektóre marki wykorzystują nieprzeźroczyste witryny, co dodaje im aury tajemniczości – i to właśnie zachęca potencjalnych klientów do wejścia.

Najchętniej kupowane produkty – między regałami i przy kasie

W niektórych miejscach sklepu chętniej dokonujemy nieplanowanych zakupów. Najpopularniejszymi punktami są środkowe alejki (tutaj najczęściej znajdują się produkty sezonowe lub w promocji), skrzyżowania między regałami oraz półki przy kasach.

Zaplanowany bałagan w trakcie promocji

Wyprzedaże w sklepach odzieżowych często kojarzą nam się z przepełnionymi wieszakami i porozrzucanymi ubraniami. Choć wydawać by się mogło, że taki widok odstrasza klientów, jest wręcz przeciwnie – zachęca on do polowania. W końcu znaleziona w takim bałaganie bluzka staje się prawdziwą zdobyczą, którą trzeba kupić.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,89

  • Śr

    1,54

  • Min

    1,16

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6268

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 569600

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.