Prezes Eurocash: Rok 2017 był rokiem trudnym, ale nie straconym

Autor: dlahandlu.pl 24 marca 2018 09:43

Prezes Eurocash: Rok 2017 był rokiem trudnym, ale nie straconym Na zdj. Luis Amaral

Rok 2017 był dla grupy Eurocash rokiem trudnym, ale nie straconym – ocenia Luis Amaral, prezes grupy Eurocash. - Można powiedzieć, że w ubiegłym roku straciliśmy czujność, zwłaszcza w ostatnim kwartale, kiedy nie zdołaliśmy uzyskać zakładanej rentowności – mówi prezes w liście do akcjonariuszy. Jednocześnie podkreśla, że Eurocash buduje silną grupę na przyszłość.

Prezes przyznaje, że środki, które spółka musiała przeznaczyć na spłatę VAT mogą być nie do odzyskania.

Jak ocenia prezes, rok 2017 zalicza do trudnych. - Nasz wynik netto mówi sam za siebie. Na jego finalny poziom istotny wpływ miał odpis związany z tym, że pozwoliliśmy przestępcom wyłudzającym VAT okraść naszą spółkę. Gdy tylko pojawiły się pierwsze sygnały, przeprowadziliśmy wewnętrzne śledztwo z pomocą najlepszych doradców renomowanych firm. Efekty śledztwa przekazaliśmy odpowiednim instytucjom państwowym, jednocześnie pokrywając koszt potencjalnych zobowiązań, jakie powinny zostać poniesione przez podmioty nabywające od nas towar i rzekomo wywożące ten towar poza granice Polski. Odzyskanie tych środków może zająć wiele lat lub być wręcz niemożliwe – mówi prezes.

- Można powiedzieć, że w ubiegłym roku straciliśmy czujność, zwłaszcza w ostatnim kwartale, kiedy nie zdołaliśmy uzyskać zakładanej rentowności. Wpływ na nią miała przede wszystkim niższa od oczekiwanej marża oraz rosnące koszty. Ten rok mamy już za sobą. Nie powiem, że był stracony – znaleźliśmy w nim i dopracowaliśmy mnóstwo rozwiązań, które przez lata będą stanowić o sile konkurencyjnej naszych klientów – dodaje Luis Amaral.

Jego zdaniem, scentralizowana logistyka, obsługująca zarówno Delikatesy Centrum, jak i Eurocash Dystrybucja, będzie siłą dla klientów Eurocash. - Nowobudowana platforma dystrybucji produktów świeżych o najwyższej jakości jest doceniana zarówno przez konsumentów jak i naszych franczyzobiorców. Nowoczesne systemy Zarządzania Relacjami z Klientami (CRM) oparte na sztucznej inteligencji dają dostęp naszym franczyzobiorcom do rozwiązań, które do tej pory nigdy nie były dostępne dla niezależnych przedsiębiorców w Polsce – wymienia prezes.

- eHurt to kolejne rozwiązanie, które już dziś stanowi największą platformę internetową B2B w kraju i które wkrótce umożliwi właścicielom sklepów korzystanie z rozwiązań wspierających zarządzanie przedsiębiorstwem, jakich prawdopodobnie nie ma nigdzie indziej na świecie – dodaje.

Prezes wymienia także inne projekty, prowadzone przez Eurocash: Akademię Umiejętności, koncept Faktoria Win, sklep internetowy Frisco.pl, koncept Duży Ben. Markę Kontigo, czy abc na kołach.

  • jasiu 2018-03-29 16:32:47

    co prezesiku już nie ma tylu chętnych do "dojenia" co było? niedługo znikniecie a ja wam tego zycze

  • Marcin1 2018-03-29 15:30:32

    Gadanina w jego wykonaniu zaczyna nudzić. Gdzie efekty?

  • manager 2018-03-27 09:02:14

    Prezesie zbyt optymistycznie i p. Musiał panu nie pomoże, jak wszedzie

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7810

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 554491

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.