Prezes GK Specjał: jesteśmy otwarci na współpracę zarówno w hurcie jak i detalu

Autor: dlahandlu.pl 14 marca 2018 14:44

Prezes GK Specjał: jesteśmy otwarci na współpracę zarówno w hurcie jak i detalu Na zdj. Krzysztof Tokarz, prezes GK Specjał, fot. GK Specjał

GK Specjał nie wyklucza współpracy nawet z bardzo dużymi firmami na rynku dystrybucji FMCG – mówi Krzysztof Tokarz, prezes GK Specjał. Dodaje, że firma jest otwarta na akwizycje w segmencie detalicznym, jednak znalezienie sieci spełniających oczekiwania spółki jest bardzo trudne.

Krzysztof Tokarz, w wywiadzie zamieszczonym w kwartalniku GK Specjał mówi, iż w 2017 roku sprzedaż w grupie w segmencie dystrybucji hurtowej wzrosła o 10 proc., nie udało się natomiast utrzymać dotychczasowej rentowności. Tym samym wynik finansowy ubiegłego roku nie będzie odzwierciedlał wzrostu sprzedaży.

- Konkurencja, wzrost kosztów funkcjonowania firmy, a w efekcie coraz niższe marże powodują, że zysk będzie niższy niż zakładaliśmy w planie na rok miniony. Pamiętać jednak trzeba, że mówimy tu o podstawowej działalności grupy, czyli dystrybucji hurtowej. A mamy przecież jeszcze inne formy aktywności: detal własny i franczyzowy, ochrona mienia i osób, część medyczna, czy usługi finansowe. Rentowność w tych dziedzinach jest na tyle satysfakcjonująca, że wyniki grupy kapitałowej będą wyższe niż w roku poprzednim – mówi Krzysztof Tokarz.

Prezes GK Specjał, zapytany, czy dostrzega możliwość współpracy a nawet fuzji z którymś z dużych podmiotów dystrybucyjnych odpowiedział, że nie obawiałby się nawet bardzo dużych transakcji tym bardziej, iż grupę na nie stać.

- Trzeba jednak zwrócić uwagę na fakt, iż w obecnych warunkach rynkowych nie należy sobie pozwalać na błędy. A każda duża transakcja obarczona jest takim ryzykiem. Dlatego nie wykluczam współpracy nawet z bardzo dużymi firmami, musi być ona jednak poprzedzona pogłębioną analizą z obu stron - mówi.

Dodaje, że GK Specjał jest zainteresowana akwizycjami w segmencie detalicznym, jednak poszukiwanie odpowiednich podmiotów jest trudne.

- Detal wbrew pozorom jest w dość trudnej sytuacji. Coraz więcej sieci, zarówno o charakterze własnościowym, jak i franczyzowym, boryka się z narastającymi kłopotami. I to od dużych do małych. Przykładami mogą tu być Piotr i Paweł czy Mila. Brakuje im pieniędzy na rozwój, zaś w przypadku mniejszych sieci także know how. A bez tego szanse na przetrwanie sieci zdecydowanie się kurczą. Dlatego też dostajemy coraz więcej ofert na zakup właśnie sieci detalicznych. Jednak takie przejęcie musi nieść z sobą jakąś wartość dodaną dla całej grupy. I z tym już jest gorzej. Tym bardziej, iż nasycenie rynku naszymi sklepami jest dość duże i nie powinniśmy, wręcz nie możemy budować konkurencji dla placówek należących do naszych sieci franczyzowych. Dlatego znalezienie sieci spełniających nasze oczekiwania jest bardzo trudne - mówi.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    3,30

  • Min

    2,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8202

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.