Prezes GK Specjał: Mali detaliści mogą skutecznie konkurować z dyskontami

Autor: Biuletyn PIH 12 maja 2015 11:08

Polski rynek FMCG jest wysoce konkurencyjny. Od wielu lat obserwowaliśmy ekspansję hipermarketów i supermarketów, a w latach ostatnich głównie dyskontów. Aktualnie sytuacja wyraźnie się zmienia. Hipermarkety tracą klientów i borykają się z wieloma problemami, zaś dyskonty nieco zwalniają tempo rozwoju. Widoczny jest natomiast dynamiczny proces przystępowania kupców z sektora handlu tradycyjnego do sieci franczyzowych - mówi na łamach Biuletynu PIH Krzysztof Tokarz, prezes GK Specjał.

Należy przewidywać, że ten proces potrwa jeszcze kilka lat. Rozwijać się będą także formaty convenience, jak również postępować będzie specjalizacja w handlu.

Celem każdego detalisty jest stworzenie takiego modelu działania, który pozwoli mu na konkurowanie z innymi, silniejszymi formatami. Oczywiście nie tylko ceną, ale przede wszystkim jakością obsługi. A posiadając odpowiedni asortyment produktów świeżych, jak mięso, wędliny, nabiał, pieczywo, owoce i warzywa, detalista może z powodzeniem konkurować nawet z blisko zlokalizowanym dyskontem, czy
supermarketem.

Poważną barierą dla rozwoju tradycyjnego handlu detalicznego jest brak wystarczających środków finansowych na działalność bieżącą i rozwój.
Dlatego powołaliśmy firmę Specjał Finanse, która ma pomóc współpracującym z nami detalistom w pozyskaniu finansowania. Jeżeli chodzi o przyszłość handlu hurtowego, to nie będzie sie on rozwijał w dotychczasowej formie. Czeka go bowiem proces bardzo mocnej integracji. Coraz większa liczba właścicieli hurtowni decyduje się na sprzedaż biznesu, bądź zamierza zintegrować się z innymi, mocniejszy mi graczami na rynku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,99

  • Śr

    5,24

  • Min

    2,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10811

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane