Prezes GK Specjał na VIII FRSiH: Poszerzamy ofertę poprzez specjalizację i integrację

Autor: dlahandlu.pl 5 listopada 2015 19:49

Prezes GK Specjał na VIII FRSiH: Poszerzamy ofertę poprzez specjalizację i integrację Krzysztof Tokarz, prezes GK Specjał, fot. Żelazna Studio

- Wspólny projekt PHU Specjał, spółki Delko oraz PT Dystrybucja (dawnej Polski Tytoń) pod roboczą nazwą Integracja ma pomóc małym sklepom detalicznym. Będziemy mogli im zaoferować lepsze warunki zakupowe, szerszy asortyment, wspierające sprzedaż działania marketingowe, a w konsekwencji obniżenie kosztów - mówił prezes GK Specjał, Krzysztof Tokarz, na sesji "Rynek dystrybucji. Sektor hurtowej sprzedaży żywności w decydującej fazie przebudowy" podczas VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

- Projekt został zainspirowany spadającą liczbą małych sklepów i rosnącym usieciowieniem. Mimo iż maleje rynkowy udział niezależnych sklepów spożywczych, ich obroty rosną, bo te placówki są coraz bardziej konkurencyjne. Tymczasem w hurcie działa coraz mniej podmiotów. Przyczyn takiego stanu rzeczy upatruję w dużej konkurencji, a także zmianie pokoleniowej w tym sektorze - część przedsiębiorstw upada, część jest sprzedawanych. Ponadto rośnie znaczenie dystrybutorów, którzy prowadzą własne sieci sklepów. Taka współpraca jest nieodzowna, żeby sensownie prowadzić biznes - uważa prezes GK Specjał.

- Jeśli chcemy żeby sklepy zarabiały, musimy im pomóc. Podmiotami naszej spółki są sklepy franczyzowe Grupy Specjał: Nasz Sklep i Liwio – w sumie 5 tys. placówek. Scenariusze rozwoju tych formatów były dwa. Albo rozszerzamy kategorie o tytoń, chemię, mięso i wędliny – to trudne, czasochłonne i kosztowne; albo dogadamy się z dystrybutorami, aby różnice kapitałową i wolumenową nadrobić. I to wybraliśmy. Co zyskamy? Efekt synergii, transfer know-how i zasobów ludzkich oraz zwiększenie liczby sklepów, które będą franczyzobiorcami - wyjaśnił Krzysztof Tokarz.

Dodał, że docelowo GK Specjał chce dołączyć do oferty swoich sklepów więcej produktów z takich kategorii jak: mięso i wędliny, artykuły non-food, prasa.
- Cel wyznaczyliśmy sobie rok temu - chcemy mieć 10 tys. sklepów franczyzowych, w tym 1,5 tys. w twardej franczyzie, w 2017 roku. To realny cel. Sklepy w dobrych franczyzach są skazane na sukces. Szacujemy dziś wartość naszych przychodów na 10 mld zł, w 2017 roku będzie to 20 mld zł. Będziemy dużym partnerem dla producentów i dla placówek handlowych - mówił prezes Grupy Kapitałowej Specjał.

Wspólne projekty w ramach przedsięwzięcia Integracja to: działania prosprzedażowe (gazetki, targi, bilbordy, plakaty), Uniwersytet Przedsiębiorczości (szkolenia franczyzobiorców), planogramy, e-hurtownia, umowy około biznesowe (Specjał Finanse). - Spodziewamy się wzrostu obrotów i rentowności sklepów, a w związku ze znacznym zwiększeniem liczby punktów franczyzowych wejdziemy na nowe rynki lokalne, poszerzając zasięg terytorialny  - podsumował Krzysztof Tokarz.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    11,50

  • Śr

    7,33

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9413

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane