Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Prezes GK Specjał: W ciągu 5 lat chcemy zwiększyć liczbę sklepów franczyzowych do 10 tys.

www.portalspozywczy.pl 15 stycznia 2014 15:24

Prezes GK Specjał: W ciągu 5 lat chcemy zwiększyć liczbę sklepów franczyzowych do 10 tys.

Grupa Kapitałowa Specjał chce w ciągu 5-6 lat zwiększyć liczbę sklepów franczyzowych do ok. 10 tys. z obecnych 3.800. W samym 2014 roku GK Specjał chce przyłączyć ok. 500 sklepów - zapowiada Krzysztof Tokarz prezes GK Specjał.

- Mamy obecnie łącznie 3.800 sklepów Nasz Sklep i LD Holding, a jeśli chodzi o perspektywę 5-6 lat to wyznaczyliśmy sobie cel na 10 tys. sklepów franczyzowych. Na rok 2014 ustaliliśmy sobie cel 500 sklepów netto - mówi Tokarz. - Bardzo mocno idziemy w kierunku utwardzania franczyzy.

- Mamy też 40 sklepów własnych, ale nie jest to nasz core bussines. Jeśli chodzi o część hurtową to mam 14 centrów dystrybucyjnych i posiadamy 15 tys. pozycji asortymentowych. Posiadamy ok. 64.280 m kw. powierzchni magazynowej - dodaje.

- Naszym celem jest to, aby obszar całej Polski został objęty dystrybucją i to, aby w tym roku posiadać zasięg ogólnopolski - mówi Tokarz.
- Z magazynu w Łodzi zaczniemy obsługiwać Toruń, Poznań i Kielce, a z magazynu w Gdańsku będziemy obsługiwać Chojnice i Giżycko - dodaje.

- Rynek idzie w kierunku połączeń kapitałowych i grupy zakupowe za chwilę nie będą miały racji bytu. Dlatego siedem lat temu zdecydowaliśmy o drodze rozwoju poprzez aktywne nabywanie firm. 18 grudnia 2013 roku podpisaliśmy umowę przejęcia Rabat Service, w tym centrum dystrybucyjne w Pruszczu Gdańskim, które stanie się naszym docelowym magazynem - mówi Tokarz.

GK Specjał w 2013 roku osiągnęła 5,15 mld zł obrotów wobec 4,8 mld zł w 2012 roku, a prezes zapowiada dalsze wzrosty. - Naszym zadaniem jest dalsze zwiększanie obrotów. Obsługujemy obecnie ok. 20 tys. sklepów, czyli jest to nieco ponad 20 proc. rynku, a celem naszym jest jeszcze większy udział - podkreśla prezes Tokarz.

- Będziemy realizować nasze plany wzrostu obrotów, ale planowane inwestycje spowodują że pogorszy nam się rentowność. Natomiast zrealizujemy plany bycia firmą ogólnopolską. Być może wkrótce przejmiemy następne firmy, bo wciąż toczą się różne rozmowy. W 2013 roku dynamika obrotów wyniosła tylko 7 proc., ale tak niska dynamika to była kwestia trudnego rynku detalicznego, ale miejmy nadzieję, że wrócą wzrosty dwucyfrowe z co najmniej dwójką z przodu - mówi również prezes.

Inwestycje GK Specjał wyniosły w 2013 roku 26,5 mln zł wobec 10,3 mln zł w 2012 roku, a zysk netto wyniósł odpowiednio 5,1 mln zł wobec 3,0 mln zł. Ogólnopolska Grupa Kapitałowa Specjał zarządza obecnie jedną z największych sieci sklepów detalicznych FMCG, na którą składa się ponad 3800 placówek handlowyc (eLDe, Sieć 34 i Livio - łącznie 1300 placówek oraz Nasz Sklep, Delikatesy Sezam, Lubazo - 2500 sklepów). 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • głos_franczyzy 2014-01-25 23:06:11

    Zdecydowanie odradzam wszystkim wchodzenie w struktury Carrefour Express. Przedstawie pokrótce moje złe doświadczenie z tą firmą. Na początek dostaniecie premię powitalną np.50000, wymienią Wam na nowe, piękne stoisko alkoholowe, ow-warzywne, piekarnicze, wymienią gondole bo pracują na swoich a wszystko to pożyczają gratis. Swoje stare, pewnie jeszcze dobre wyposażenie trzeba wyrzucić, no bo gdzie to magazynować. Gdy już sala jest ułożona zaczyna się towarowanie. Towar zamawia się na całe opakowania np. whisky, droga chemia, nabiał wszystko bez wyjątku. Decydujecie się na centralne zarządzanie marżą, co sugerują na szkoleniu. I otwieracie. Klienci zwłaszcza Ci w mniejszych miastach od razu zauważą, że jest u Was drogo, bo marża np. na małych majonezach jest ustawiona na 35%, a na dużych powiedzmy dla Carrefour normalnie 20%. W efekcie ten mniejszy jest droższy od tego większego. Przypadki można mnożyć. klienci się od Was odwracają. Zaczynacie kupować na boku towar na sztuki bo nie ma takiego ruchu aby kupować kartonami. Spada lojalność zakupowa poniżej 50% i płacicie opłatę franczyzową 1.5%. Jest coraz gorzej, wychodzicie z sieci. Oddajecie proporcjonalnie, otrzymaną premię powitalną, płacicie karę za wcześniejsze wyjście np. 50000, zabierają Wam swoje wyposażenie. Zostajecie z długami i pustym sklepem. Ratujecie się wchodząc do innej sieci i płacicie za to karę np. 150000 bo handlować przez 6 m-cy możecie tylko indywidualnie. A Panowie dyrektorzy się z Was śmieją. Dlatego naprawdę uważajcie co podpisujecie, uczcie się na cudzych błędach.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9302

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.