Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Prezes Grupy Ambra: Polski handel powinien wspierać sprzedaż cydru

www.portalspozywczy.pl 10 marca 2015 11:39

Cydr powinien być bardziej eksponowany na półkach w sklepach, tak by klient łatwo mógł znaleźć produkt, którego poszukuje. Oprócz samych producentów, do wsparcia cydru powinien też bardziej przyłożyć się handel w Polsce - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl prezes Grupy Ambra, Robert Ogór.

- Cydr wcale nie jest jeszcze taką zupełnie oczywistą częścią asortymentu, odpowiednio wyeksponowaną i z tym się jeszcze w handlu borykamy. Moim zdaniem handel zdecydowanie za mało promuje polski cydr. Po prostu postawa handlu wobec polskiego cydru jest za mało otwarta - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Robert Ogór.

Grupa Ambra będzie nadal mocno angażować się w promocję cydru w Polsce, ale ocenia, że również handel powinien być bardziej zaangażowany w tę „misję gospodarczą".

- Uważamy, że handel mógłby też przejąć część pewnych misji gospodarczych związanych z naszym krajem, tym bardziej, że konsument absolutnie się za tym cydrem opowiada i bezwzględnie stwierdza, że chce i lubi cydr polski, natomiast napotykamy na bariery, żeby temu konsumentowi w taki sposób to zaprezentować, żeby on np. za każdym razem mógł ten cydr znaleźć - mówi Robert Ogór.

- Walczymy o to, żeby ten polski cydr działał na polskich półkach. Mówiąc działał na półkach mam na myśli to, żeby były ekspozycje, żeby tam gdzie np. ludzie idą kupić piwo, mogli też tam znaleźć polski cydr, a nie w jakichś dziwnych egzotycznych miejscach, gdzie wielu z tych konsumentów nawet do tych miejsc nie dociera - dodaje. - Brak tego wsparcia może utrudnić rozwój polskiego cydru - ocenia prezes Grupy Ambra i podkreśla, że sami konsumenci bardzo dobrze przyjęli tę młodą kategorię alkoholu w Polsce.

Cydr to bardzo młody segment alkoholi w Polsce, który w naszym kraju zaczął raczkować dopiero niedawno. Zaczęło się o nim głośniej mówić w połowie 2013 roku, gdy na rynek ze swoim Cydrem Lubelskim mocno weszła Grupa Ambra, producent i dystrybutor win.

Według prognoz ekspertów rynek cydru w Polsce w perspektywie pięciu lat może dojść do poziomu ok. 30-50 milionów litrów, czyli ok. 0,8-1,5 proc. rynku piwa, a docelowo może sięgnąć nawet ok. 2,0 procent rynku piwa, czyli ok. 70-80 milionów litrów.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,14

  • Min

    2,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9393

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.