Prezes PGS o roku 2017 i planach na 2018: Nasza marka własna odniosła sukces

Autor: dlahandlu.pl 27 grudnia 2017 12:39

Prezes PGS o roku 2017 i planach na 2018: Nasza marka własna odniosła sukces Na zdj. prezes Polskiej Grupy Supermarketów Michał Sadecki. Fot. PGS

Wdrożenie marki własnej O! Dobre Pewne Twoje to największe wyzwanie z jakim zmierzyliśmy się w mijającym roku 2017 – ocenia prezes Polskiej Grupy Supermarketów Michał Sadecki. Jego zdaniem, projekt odniósł sukces – marka cały czas powiększa się o nowe kategorie produktów i generuje coraz większy udział w obrotach firmy. W kolejnym roku PGS zamierza nadal rozwijać markę własną i chce powiększyć sieć o 30-40 nowych placówek.

- 2017 był rokiem wielu wyzwań stojących przed Grupą. Najważniejszym z nich było wdrożenie marki własnej O! Dobre Pewne Twoje, które miało miejsce w pierwszym kwartale 2017 – po blisko dwóch latach od pojawienia się pomysłu. Dziś możemy uznać całą operację za sukces, ponieważ produkty marki własnej liczą ponad 100 artykułów i stanowią coraz większy procent obrotów magazynu centralnego. Kolejnym istotnym wydarzeniem dla Polskiej Grupy Supermarketów było uruchomienie centrum logistycznego w Żabiej Woli, które było bardzo ważnym punktem strategii rozwoju – wymienia Michał Sadecki, w rozmowie z dlahandlu.pl.

- W 2018 roku wciąż będziemy skupiać się na rozwoju marek O! Dobre Pewne Twoje oraz O! Dobre Polskie Twoje. Już w pierwszym kwartale planowane są kolejne serie produktów – m.in. kosmetyki oraz artykuły spożywcze pochodzące z upraw ekologicznych. To absolutny priorytet w naszej strategii. Oczywiście będziemy starać się rozwijać również sieć naszych sklepów, wzmacniając przy tym efekt skali. Oczekuję, że w przyszłym roku Grupa może powiększyć się o 30-40 nowych placówek - dodaje.

Polska Grupa Supermarketów w 2018 roku spodziewa się osłabienia wzrostu gospodarczego. Zdaniem prezesa PGS, tegoroczny wzrost napędzał m.in. program 500+ oraz coraz lepsza sytuacja na rynku pracy, a także korzystna sytuacja na rynkach międzynarodowych.

- Według ekspertów z NBP oraz OECD, powtórzenie tegorocznej dynamiki (prawdopodobnie przekraczającej 4 proc. wzrost) nie będzie możliwe, choć nie powinna ona spaść poniżej średniej światowej. Bacznie będziemy się przyglądać inflacji, która powinna rosnąć uwzględniając dalszy wzrost płac i zacieśnienie rynku pracy – ocenia Michał Sadecki.

- Od 2018 roku – na razie w okrojonej wersji – zaistnieje tzw. instytucja wolnych niedziel, która wg nas nie wpłynie na wyniki branży, a jedynie częściowo zmieni przyzwyczajenia konsumenckie. Liczymy jednak, że wzmocni ona pozycję tzw. „małego handlu” i drobnych przedsiębiorców - dodaje.

Przypomnijmy, że marka własna O! Dobre Polskie Twoje, która zadebiutowała na początku roku na półkach sklepowych Top Market, ma pomóc zdobyć Polskiej Grupie Supermarketów przewagę konkurencyjną.  Obecnie linia marki własnej liczy ponad 110 produktów. Na jesieni br. PGS wprowadził do sprzedaży kolejne produkty z kategorii słodycze m.in. czekolady i żelki oraz słone przekąski. Na rynku są już także dostępne środki czystości dla zmotoryzowanych (płyny do spryskiwaczy i szampony) pod marką O! Dobre Polskie Twoje.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,99

  • Śr

    5,29

  • Min

    3,69

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8198

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane