PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Prezes PGZ Kupiec: Opodatkowanie może stanowić barierę rozwoju dla polskich firm

Autor: dlahandlu.pl 17 lipca 2015 09:54

Prezes PGZ Kupiec: Opodatkowanie może stanowić barierę rozwoju dla polskich firm Kwestia opodatkowania sieci handlowych budzi wiele obaw wśród przedsiębiorców, fot. shutterstock

- Zgodnie z propozycjami przedwyborczymi PiS-u, podatkiem objęte zostałyby organizacje handlowe, których obroty przekraczają 1 mld zł rocznie niezależnie od tego czy są to organizacje jedno czy "wielonipowe", o kapitale zagranicznym czy krajowym. Proponowany podatek nie dotyczyłby w chwili obecnej ani bezpośrednio PGZ Kupiec Sp z o.o. ani sklepów funkcjonujących w jej ramach, ale stanowiłby barierę rozwojową w niedalekiej przyszłości - mówi w rozmowie z portalem dlahandlu.pl Marcin Bańka, prezes zarządu Polskiej Grupy Zakupowej Kupiec.

- Nie do końca zrozumiałe są intencje mówiące o likwidowaniu asymetrii konkurencyjności podmiotów, ponieważ wielu polskich przedsiębiorców prowadzących sklepy detaliczne zrzesza się w ramach struktur franczyzowych właśnie po to, aby skutecznie rywalizować z tzw. "kanałem nowoczesnym". W takiej sytuacji zostałyby one obciążone nowym podatkiem, co w konsekwencji osłabi ich konkurencyjność lub spowoduje uwstecznienie polegające na podziale firm franczyzowych - dodaje Marcin Bańka.

- Z drugiej strony od wielu lat utrzymuje się tendencja polegająca na zamykaniu polskich sklepów detalicznych i z zainteresowaniem śledzimy wszelkie inicjatywy, które mają na celu zatrzymać lub odwrócić ten trend. Uważam jednak, że tego typu przedsięwzięcia muszą być szeroko przekonsultowane tak aby faktycznie miały szansę likwidować asymetrię konkurencyjności, szczególnie na linii firmy polskie a kapitał zagraniczny. W tym szczególnym przypadku być może kwestią do dyskusji pozostaje jedynie wysokość obrotu podlegającego opodatkowaniu, ale żeby to stwierdzić potrzeba większej ilości szczegółów - mówi prezes Polskiej Grupy Zakupowej Kupiec.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • b prac. marketu 2015-07-19 16:34:56

    Ponadto takie sieci zagraniczne w tamtych latach na początku działalności doiły na żywca polski rynek rozbijając lokalny rynek polski.Dawna ma sieć 80 % art. przemysłowych a 50 % spożywczych miała swoje nakręcając rynek u siebie. Zresztą wystarczy spojrzeć na towary w ALDIK-u.Co do korupcji to istnieje do dzisiaj w sieciach handlowych. POHiD to org lobbująca za sieciami zagranicznymi.

  • sklepikarz od 20 lat 2015-07-18 20:53:34

    Jakieś rozdwojenie jaźni. Skoro prezes nie zna szczegółów inicjatywy to po co się wypowiada. Negując pomysł na starcie zamyka sobie drogę do wspólnego rozwiązania korzystnego dla polskich przedsiębiorstw.

    Wszystkim oponentom przypominam, że "nowoczesne kanały dystrybucyjne" wchodząc z inwestycjami do Polski otrzymywały olbrzymie ułatwienia w swoich krajach. Jednym z nich była możliwość zawyżania inwestycji o 10%. Takie rozwiązanie służyło korumpowaniu urzędników i polityków.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,69

  • Śr

    0,92

  • Min

    0,65

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7156

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.