Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Prezes Społem w Zamościu: Skutecznie walczymy z konkurencją, ale z każdym rokiem jest coraz trudniej

Autor: Tygodnik Zamojski 10 lutego 2016 11:00

– Rok 2015 był kolejnym, w którym otwierano nowe, duże sklepy. Działalność rozpoczęła np. największa „Biedronka" w województwie lubelskim, o pow. 1.800 mkw., dziewiąta w Zamościu, pierwszy sklep sieci „Aldik". Bronimy się wszelkimi metodami, m.in. wprowadziliśmy nowy program lojalnościowy dla klientów, zwiększamy ilość i wartość promocji cenowych. W efekcie do końca 2015 r. udawało nam się zatrzymać klientów, wzrastała wartość ich zakupów - mówi w rozmowie z Tygodnikiem Zamojskim Maria Wawrzaszek-Gruszka, prezes „Społem" Powszechnej Spółdzielni Spożywców „Robotnik" w Zamościu.

– Skutecznie walczyliśmy z konkurencją, wzrastała sprzedaż i produkcja w piekarniach, mieliśmy ok. 1 mln zł zysku. „Społem" przez ostatnich 20 lat wypracowywało zysk oraz w każdym roku zwiększało przychody ze sprzedaży. Z każdym rokiem jest trudniej. Liczba mieszkańców Zamościa nie wzrasta, miejsc pracy nie przybywa, a podmiotów handlowych jest coraz więcej. Narzekamy więc coraz bardziej, zwłaszcza że w budowie są kolejne markety, np. w obrębie byłego dworca PKS. Z przerażeniem spoglądamy więc na 2016 r., nie tylko z powodu dużo za dużej konkurencji, ale też nowego podatku, który na sklepy chce nałożyć rząd - mówi prezes Zamojskiej spółdzielni handlowej.

– Ratowanie rodzimego handlu ma bardzo duże znaczenie. Kiedy otwierane są nowe markety, pokazywane są tylko pozytywy, mówi się o tym, że powstały nowe miejsca pracy. Tylko że nikt nie wspomina o tym, ile wskutek tego zamyka się małych sklepów, jak bardzo ograniczają one działalność. My to obserwujemy z innej strony – sprzedajemy pieczywo do małych sklepów detalicznych i widzimy, jak zmniejszają zamówienia. I to jest właśnie utrata miejsc pracy – w tych małych, średnich sklepikach handlu rodzinnego.

Więcej w Tygodniku Zamojskim

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    0,65

  • Śr

    0,29

  • Min

    0,14

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9231

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.