PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Prezes Żabki: Agresywna konkurencja sprzyja konsolidacji

Autor: KPMG, dlahandlu.pl 30 maja 2015 08:58

Polski rynek dojrzał, ale cały czas ewoluuje. Zaskakujący jest brak silnego lidera w segmencie supermarketów, dlatego 6 lat temu rozpoczęliśmy rozwój sieci Freshmarket, pod której logo mamy już kilkaset placówek i która stała się drugim filarem naszego rozwoju - mówi Krzysztof Andrzejewski, prezes spółki Żabka Polska, w komentarzu do raportu KPMG "Na rozdrożu. Wyzwania i priorytety sieci spożywczych w Polsce".

Jak dodaje szef Żabki, polski rynek retailowy jest bardzo konkurencyjny i nawet globalne sieci handlowe mają trudności ze sprostaniem tak agresywnej konkurencji. Taka sytuacja sprzyja konsolidacji, której Żabka jest aktywnym uczestnikiem. Firma przejmuje lokalne sieci handlowe, a także otwiera kilkaset placówek rocznie w rozwoju organicznym. Notuje przy tym średnioroczne wzrosty sprzedaży na poziomie 25 proc.

- Klienci doceniają atuty naszych sklepów, które posiadają atrakcyjne lokalizacje i zapewniają szybką realizację kluczowych potrzeb klientów. Planujemy dalsze poszerzanie pakietu usług dodatkowych oraz kategorii typowych dla segmentu convenience, znanego choćby z Wielkiej Brytanii. Dania gotowe oraz oferta ŻabkaCafé i FreshCafé to wyróżniki będące odpowiedzią na zmieniające się zwyczaje zakupowe klientów, szczególnie w miastach - tłumaczy Andrzejewski.

Prezes spółki Żabka Polska zapewnia, że firma planuje utrzymanie dotychczasowego tempa rozwoju. Aktualnie Żabka Polska posiada ponad 4 tys. sklepów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7204

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.