Procter & Gamble, Bic, Miraculum i Wilkinson z największymi udziałami w sprzedaży w sklepach małoformatowych

Autor: Biuletyn PIH 16 grudnia 2015 11:26

Główną, zdominowaną przez produkty dedykowane dla mężczyzn podkategorią produktową środków higienicznych i kosmetyków, jest subkategoria środków do duplikacji i golenia, która w kategoryzacji Centrum Monitorowania Rynku zawiera w sobie maszynki jednorazowego i wielorazowego użytku oraz kremy, pianki i żele do golenia. Producentami posiadającymi największe udziały pod względem wartości sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 mkw. są Procter & Gamble, Bic, Miraculum,
Wilkinson - czytamy w Biuletynie PIH.

Łącznie generują oni ok. 90 proc. wszystkich obrotów tej kategorii. Głównymi markami są Gillette, Polsilver, Bic, Wilkinson. Ponad 50 proc. udziałów wartościowych sprzedaży tej kategorii generują trzy rodzaje męskich jednorazowych maszynek do golenia jednego producenta Procter & Gamble: Gillette Blue II Plus, Polsilver 2, Gillette Blue 3. Jednocześnie krem do golenia Lider Classic (Miraculum) w tubce 65 g generujący 2,5 proc. udziałów wartościowych sprzedaży jest liderem wśród swojej
bezpośredniej (kremy do golenia) i pośredniej konkurencji (pianki i żele).

Kolejną podkategorią produktową środków higienicznych i kosmetyków, w której odnaleźć można sporą reprezentację produktów kierowanych typowo do mężczyzn jest subkategoria antyperspirantów i dezodorantów.

W całości kategoria antyperspirantów i dezodorantów generuje w małoformatowych sklepach do 300 mkw. udziały wartościowe sprzedaży na poziomie ok. 7 proc., z których 40 proc. generują produkty kierowane do męskiej grupy odbiorców. Połowa transakcji generowana jest przez antyperspiranty, a druga połowa przez dezodoranty. Mężczyźni najczęściej, bo w około 60 proc., sięgają po produkty w puszce.

Podobał się artykuł? Podziel się!
KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9024

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.