Procter & Gamble, Bic, Miraculum i Wilkinson z największymi udziałami w sprzedaży w sklepach małoformatowych

Autor: Biuletyn PIH 16 grudnia 2015 11:26

Główną, zdominowaną przez produkty dedykowane dla mężczyzn podkategorią produktową środków higienicznych i kosmetyków, jest subkategoria środków do duplikacji i golenia, która w kategoryzacji Centrum Monitorowania Rynku zawiera w sobie maszynki jednorazowego i wielorazowego użytku oraz kremy, pianki i żele do golenia. Producentami posiadającymi największe udziały pod względem wartości sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 mkw. są Procter & Gamble, Bic, Miraculum,
Wilkinson - czytamy w Biuletynie PIH.

Łącznie generują oni ok. 90 proc. wszystkich obrotów tej kategorii. Głównymi markami są Gillette, Polsilver, Bic, Wilkinson. Ponad 50 proc. udziałów wartościowych sprzedaży tej kategorii generują trzy rodzaje męskich jednorazowych maszynek do golenia jednego producenta Procter & Gamble: Gillette Blue II Plus, Polsilver 2, Gillette Blue 3. Jednocześnie krem do golenia Lider Classic (Miraculum) w tubce 65 g generujący 2,5 proc. udziałów wartościowych sprzedaży jest liderem wśród swojej
bezpośredniej (kremy do golenia) i pośredniej konkurencji (pianki i żele).

Kolejną podkategorią produktową środków higienicznych i kosmetyków, w której odnaleźć można sporą reprezentację produktów kierowanych typowo do mężczyzn jest subkategoria antyperspirantów i dezodorantów.

W całości kategoria antyperspirantów i dezodorantów generuje w małoformatowych sklepach do 300 mkw. udziały wartościowe sprzedaży na poziomie ok. 7 proc., z których 40 proc. generują produkty kierowane do męskiej grupy odbiorców. Połowa transakcji generowana jest przez antyperspiranty, a druga połowa przez dezodoranty. Mężczyźni najczęściej, bo w około 60 proc., sięgają po produkty w puszce.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9201
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane