Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Producent piwa z mocnym planem na sezon letni

Autor: pr 19 kwietnia 2017 08:55

Grupa Kapitałowa Żywiec podsumowała wyniki osiągnięte w pierwszym kwartale 2017 r. Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej wyniósł 39 432 tys. zł. w porównaniu do 43 399 tys. zł. w analogicznym okresie zeszłego roku. Skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży wyniosły 429 382 tys. zł. w porównaniu do 493 841 tys. zł w pierwszym kwartale 2016 r.

Grupa zastrzega, że porównanie jej wyników finansowych w stosunku do pierwszego kwartału roku 2016 wymaga analizy kilku istotnych czynników takich jak: zmiana modelu biznesowego Grupy Kapitałowej Żywiec S.A. oraz sprzedaż spółki dystrybucyjnej Distribev Sp. z o. o. w dniu 1 lutego 2016 roku.

- W wyniku realizacji skutecznej strategii koncentracji na głównych obszarach działalności i budowaniu marek, w ostatnich latach wzmocniliśmy pozycję spółki. Pomimo dużej konkurencji na rynku, w efekcie realizacji strategii budowania wartości, w pierwszych miesiącach 2017 Grupa Żywiec utrzymała pozycję rynkową. Zwiększyliśmy sprzedaż w segmencie piw premium, wzrosły nasze przychody na hektolitr i wzmocniliśmy marki. Sprzedaż spółki dystrybucyjnej Distribev Sp. z o.o. 1 lutego 2016 roku, zmniejszyła przychody netto ze sprzedaży, ale także znacząco zmniejszyła wysokość kosztów działalności. Poza zamianami wynikającymi z konsolidacji, zmniejszenie przychodów ze sprzedaży związane jest ze spadkiem rynku, jak również innymi czynnikami porównawczymi (jak Święta Wielkanocne przypadające w marcu 2016 roku). W kolejnych miesiącach 2017 będziemy w dalszym ciągu koncentrować się na budowaniu wartości sprzedaży – powiedział Guillaume Duverdier, Prezes Zarządu Grupy Żywiec S.A.

Średnia cena piwa na rynku wzrosła w wyniku powrotu inflacji w kraju oraz wzrostu cen surowców
i opakowań. Jednocześnie spadła sprzedaż piwa, co jest konsekwencją wzrostu cen. Na rynku widoczna jest kontynuacja dotychczasowych trendów. Najszybciej rosnącym segmentem są piwne specjalności oraz piwa nisko i bezalkoholowe.

 Mocny plan na sezon letni

Wraz z większą liczbą ciepłych i słonecznych dni wiosną, w ostatnich latach sezon piwny się wydłuża, ale nadal zdecydowana większość piwa sprzedaje się w miesiącach od maja do września. Grupa Żywiec przygotowała plan marketingowy, aby wygrać nadchodzący sezon i dalej budować wartość kategorii:

· Flagowa marka Żywiec, po zrealizowanej w ubiegłym roku kampanii “Chce się Ż” zaczyna sezon z nową odsłoną komunikacji pod hasłem „Ż jest za krótkie żeby”. Marka, która została uznana za najsilniejszą markę w kategorii alkoholi, będzie w tym roku nadal umacniać pozycję lidera w segmencie premium poprzez dalszy rozwój specjalności i popularyzację kultury piwnej. Żywiec będzie także kontynuować inwestycje w wariant bezalkoholowy, który znacznie przyczynił się do rozwoju tego segment w Polsce.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,52

  • Min

    2,54

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9231

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.