Producent soków z krótkim terminem przydatności najlepszym partnerem sieci detalicznych

Autor: dlahandlu.pl 5 września 2017 14:26

Jak pokazuje ranking Polskiej Izby Handlu „Równi w Biznesie” najlepszym partnerem zarówno dla dużych sieci handlowych jak i małych sklepów, w kategorii „soki i nektary”, jest producent soków o krótkim terminie przydatności do spożycia.

Szósta odsłona raportu Polskiej Izby Handlu „Równi w Biznesie” to analiza rynku producentów soków i nektarów. Pokazuje ona, którzy z nich w sposób partnerski traktują zarówno handel małopowierzchniowy, jak i wielkoformatowy. Ranking promuje dobre praktyki biznesowe i zachęca do dyskusji nad sytuacją handlu detalicznego w Polsce, ale też przełamuje wiele stereotypów na temat rozkładu sił na rynku spożywczym.

W kategorii „Soki i nektary” najlepszy okazał się, znany głównie z produktów o krótkim terminie przydatności do spożycia, Marwit. Tuż za nim na podium plasuje się koncern Maspex, a zestawienie na podium zamyka Pure Plus - producent znanych napojów na bazie soku z aloesu.

Kolejne miejsca, poza podium, zajęli: Coca-Cola Company, Hortex Holding, Polmlek, Victoria Cymes, Colian, Food Care oraz Dawtona.

Każdemu z producentów ujętych w rankingu przyznano punkty w pięciu obszarach: cena, dystrybucja, udział rynkowy, udział we wzroście oraz dedykowane produkty. Finalna liczba punktów, jaką może otrzymać producent, jest średnią ważoną wyników ze wszystkich obszarów. Dla zachowania pełni obiektywizmu wyliczenia wykorzystane przy konstruowaniu rankingu tworzone są w oparciu o dane agencji badawczej Nielsen.

Według danych Euromonitora rynek soków w Polsce sukcesywnie rośnie. W 2016 r. jego wartość wyniosła 5,5 mld zł. Rok wcześniej - 5,1 mld zł. Z kolei prognozy mówią o tym, że na koniec obecnego roku wartość tego rynku znowu wzrośnie - do 5,8 mld zł, by do 2019 r. osiągnąć poziom nawet 6,1 mld zł. Polacy lubią soki - ostatnie statystyki pokazują, że jesteśmy liderem spożycia w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Inicjatywa „Równi w Biznesie” ma za cel promocję dobrych praktyk biznesowych i wyrównywanie  szans pomiędzy podmiotami handlu detalicznego. Polska Izba Handlu stawia sobie za cel uzmysłowienie polskim producentom, że nie powinni w swoich planach sprzedaży zaniedbywać sklepów małoformatowych.

- Zależy nam na tworzeniu warunków dla idealnej konkurencji oraz zapewnienie konsumentom w całym kraju równego dostępu do produktów ulubionych marek. Do tego jednak potrzebne są partnerskie relacje biznesowe oparte na równym traktowaniu wszystkich jego podmiotów. Tymczasem właściciele małoformatowych sklepów nierzadko stoją na przegranej pozycji, nie tylko ze względu na wyższe ceny, po jakich muszą nabywać towary, ale również przez brak przychylności części producentów - również tych wiodących - i pomijaniu ich podczas konstruowania polityki dystrybucji, cen i promocji. To efekt trendu, zgodnie z którym wielu producentów koncentruje się jedynie na hipermarketach czy dyskontach. Taka polityka w dłuższej perspektywie może okazać się głównym hamulcowym rodzimej przedsiębiorczości - tłumaczy Waldemar Nowakowski, prezes PIH.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Piotr 2017-09-06 13:54:41

    Kontrybucja to danina (podatek) dlaczego używacie tego słowa ? Co oznacza kontrybucja wzrostu ?

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,80

  • Min

    2,86

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9988

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane