PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Produkty higieniczne i kosmetyki generują poniżej 1 proc. obrotu sklepów

Autor: Biuletyn PIH 4 listopada 2015 11:35

Z perspektywy tradycyjnego sklepu spożywczego produkty higieniczne i kosmetyki mają niewielkie znaczenie dla obrotów – w tym kanale dominuje sprzedaż żywności, napojów, alkoholu i papierosów. Wszystkie produkty higieniczne i kosmetyki generują w sumie poniżej 1 proc. obrotu sklepów w ujęciu wartościowym i są raportowane w przypadku mniej niż 3 proc. wszystkich transakcji - podaje Mieszko Miazga z Centrum Monitorowania Rynku na łamach "Biuletynu PIH'.

Jednak wybrane kategorie kosmetyków znajdują się jako asortyment uzupełniający w ofercie znacznej liczby sklepów. Około 75 proc. placówek sprzedaje środki do golenia, 60 proc. środki do układania włosów oraz szampony do włosów, 35 proc. antyperspiranty i dezodoranty. Najniższy poziom dystrybucji raportowany jest dla kategorii zdominowanych przez produkty typowo
kobiece środki do pielęgnacji czyli balsamy i mleczeka do ciała (12 proc. sklepów) oraz środki koloryzujące do włosów (15 proc. sklepów).

W spożywczych sklepach małoformatowych do 300 mkw. najwyższa sprzedaż w ujęciu wartościowym raportowana jest dla środków do golenia i wynosi około 25 proc. udziałów całej podkategorii produktów higienicznych i kosmetyków. To wartość blisko dwa razy wyższa niż w wypadku środków do układania włosów, które to znajdują się na drugim miejscu listy produktów generujących największe obroty kategorii. Są to również kategorie występujące w najwyższym procencie transakcji. Na przeciwnym biegunie znajdują się kremy i olejki do i po opalaniu, żele pod prysznic, płyny do kąpieli, i balsamy/mleczka do ciała – ich sprzedaż w tradycyjnych sklepach spożywczych jest niska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

  • Modernizujmy armię rozsądnie. Wnioski po Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach ⬇️ @polskathetimes @EECKatowice polskatimes.pl/strefa-biznesu…
    @EECKatowice - (RT) @PZLSwidnik
  • W wiceministrem zdrowia Zbigniewem J. Królem @MinZdrowia na @EECKatowice rozmawialiśmy m.in. o zdrowiu publicznym. Po I wojnie światowej Polska była wschodnioeuropejskim liderem w tej dziedzinie #zdrowiepubliczne #EKG2018 #EEC2018 bit.ly/2kezwvf https://t.co/TL0Aq2HW8R
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • Nie możemy się doczekać! 👌 @BIPolska @EECKatowice @AirVeinPoland @CerviRobotics twitter.com/MichWasowski/s…
    @EECKatowice - (RT) @Pentacomp_SI
  • Nie obawiam się o źródła finansowania inwestycji - mówi w rozmowie z portalem @wnppl Paweł Borys, prezes @Grupa_PFR pytany o to, czy mniejsze wpływy z przyszłego budżetu Unii Europejskiego będą stanowiły dla nas duży problem. Jakie ma argumenty? #EKG2018 #EEC2018 @EECKatowice https://t.co/Ar46rCsVku
    @EECKatowice - (RT) @ElzbieciakTomek
  • Czy #biotechnologia w Polsce ma szansę stać się ważnym elementem innowacyjnej gospodarki? Na to pytanie odpowiadali podczas @EECKatowice m.in. liderzy przemysłu farmaceutycznego i eksperci. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia bit.ly/2s3floz https://t.co/hd2DqreGPl
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • Joseph BenAmram, prezes MSD w regionie EURAM na @EECKatowice: rozwój biotechnologii wymaga partnerstwa między rządem, firmami krajowymi i międzynarodowymi oraz ośrodkami badawczymi. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia rynekzdrowia.pl/Farmacja/Biote… https://t.co/4jWpURT8yi
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • MT @PwCCEE: twitter.com/PwCCEE/status/… The 10th @EECKatowice, the largest economic event in #CEE with 150 insp...
    @EECKatowice - (RT) @amitabhrjha
  • Kto może w unijnych negocjacjach nad budżetem czuć się wygranym? Jak to możliwe, że mamy więcej, ale mniej? W "Rządowej ławie" na pytania @adam_sierak odpowiada Jerzy @JerzyKwiecinski z @MIR_GOV_PL. Serdecznie polecamy całą rozmowę 👉👉👉 bit.ly/2rZ21k6 https://t.co/yQNOLL2YP2
    @EECKatowice - (RT) @wnppl
  • EKG 2018 w Katowicach. Kongres pełen wyzwań @se_pl @EECKatowice superbiz.se.pl/wiadomosci-biz…
    @EECKatowice - (RT) @SuperbizPL
  • We are pleased that once again our Warsaw team could be part of @EECKatowice. This year we supported two of our amazing clients @INGBankSlaski and @_PKEE_ in setting up the exhibition, filming, tweeting, taking pictures, and of course a lot of networking and fun. #work #Katowice https://t.co/9zvLpCf52O
    @EECKatowice - (RT) @AvenewMedia
Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8111

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 622757

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane