Produkty Klasztorne: Wzrost straty netto konsekwencją zaistnienia w sieci Freshmarket

Autor: dlahandlu.pl 13 marca 2015 09:10

Produkty Klasztorne: Wzrost straty netto konsekwencją zaistnienia w sieci Freshmarket

Miniony rok spółka Produkty Klasztorne SA zamknęła przychodami ze sprzedaży w wysokości 3,9 mln zł, co w porównaniu do roku 2013 dało wynik na sprzedaży większy o ponad 17 proc. Strata netto wyniosła -846,76 tys. zł, w porównaniu do -407,04 ty.s zł rok wcześniej.

- Niewątpliwie rok 2014 był dla spółki okresem dużych zmian w obszarze podstawowej działalności. Spółka od początku 2014 r. intensywnie pracowała nad dalszym rozwojem. Zmiany rozpoczęto we wszystkich kluczowych obszarach. W lutym uruchomiono pełną wersję nowej strony internetowej wraz ze sklepem internetowym. To działanie pozwoliło na radykalną zmianę wizerunku spółki i znacząco zmieniło komunikację z klientami poprzez media elektroniczne - mówi Marek Nowicki, prezes zarządu spółki Produkty Klasztorne SA.

Kolejne kroki dotyczyły rozwoju dotychczasowego portfolio roduktowego. W czerwcu spółka zawarła umowę licencyjną dotyczącą zakupu praw do marki Uśmiech Dzieciaka, która stanowi podstawę dla rozwoju produktów spożywczych dedykowanych dzieciom. Warto również wspomnieć o umowie dystrybucyjnej dotyczącej piwa „Mnich", która pozwoliła na aktywną sprzedaż marki piwa na terenie Warszawy i okolic.

- Najbardziej znaczącym wydarzeniem dla spółki było podpisanie strategicznej umowy ze firmą Żabka Polska sp. z o.o. w zakresie dystrybucji produktów marki Produkty Klasztorne w sieci Freshmarket. W konsekwencji zaistnienia w sieci Freshmarket spółka musiała przeorganizować dotychczasową logistykę. Było to duże wyzwanie zarówno od strony kosztowej, jak również działań operacyjnych. Poniesione w tym obszarze koszty miały znaczący wpływ na stratę osiągniętą przez spółkę w 2014 r., przy czym część z nich miała wyłącznie charakter jednorazowy - komentuje prezes.

- Przy okazji rozwoju spółki należy również wspomnieć o zakończonej sukcesem emisji akcji serii D, dzięki której spółka pozyskała środki w wysokości 500 000,00 zł na wsparcie kapitału obrotowego, który był niezbędny do wykonania umowy w zakresie zatowarowania sklepów sieci FreshMarket - dodaje.

Spółka rozpoczęła właśnie intensyfikację działań związanych z rozwojem eksportu do Wielkiej Brytanii, Irlandii i Niemiec.

Produkty Klasztorne SA to spółka notowana na NewConnect. Podstawowym przedmiotem działalności spółki jest sprzedaż detaliczna i hurtowa artykułów spożywczych w segmencie premium wytwarzanych na bazie tradycyjnych receptur pod wspólną marką Produkt Klasztorny.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9338

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane