Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Raport o sklepach convenience: Miejski koncept dla kreatywnych operatorów

Autor: www.dlahandlu.pl 5 listopada 2013 09:33

Raport o sklepach convenience: Miejski koncept dla kreatywnych operatorów

Według szacunków analityków, typowe sklepy convenience mają niecałe 2 proc. udziału w polskim handlu detalicznym. Obok dyskontów jest to jeden z najszybciej rozwijających się konceptów na naszym rynku. Handlowcy doskonale wiedzą, że wygoda i szybkość zakupów to najważniejsze atuty dla mieszkańców dużych miast.

Polskie sklepy convenience dopiero ewoluują w kierunku klasycznego konceptu sklepu „wygodnego”, znanego z rynku USA czy rynków azjatyckich, jednak wraz ze zmianą stylu życia Polaków, rodzime sklepy convenience będą (oprócz alkoholu, napojów i słodyczy) oferowały coraz więcej usług, dań gotowych do spożycia i produktów „food to go”.

Blisko i wygodnie

Zdaniem Andrzeja Kondeja, właściciela firmy Kondej Marketing, w czasach, w których pieniądz jest królem, a cena królową, sklepy typu convenience są tworem dosyć dziwnym. Ceny w nich są wyższe od przeciętnych, a asortyment bardzo ograniczony. Ideą tych sklepów jest jednak wygoda, czyli wszystko to, co klienci pod tym pojęciem rozumieją. Są to wydłużone godziny otwarcia, dogodna lokalizacja, dodatkowe usługi i oferta gastronomiczna. Mają to być sklepy dla klientów, których potrzeby są silniejsze niż dążenie do zaoszczędzenia kilku złotych. Klientami placówek w tym koncepcie nie są zatem zwolennicy wysokich cen, a wszyscy potencjalni klienci, którzy muszą coś kupić szybko, niespodziewanie i blisko. Firma Kondej Marketing prognozuje, że na zakończenie 2015 r. liczba sklepów convenience przekroczy liczbę 4400. Do tego można dodać jeszcze sklepy spożywcze działające na stacjach paliwowych, które również pełnią funkcję „convenience”. Jak wynika z wyliczeń firmy, udział wartościowy w rynku sklepów tego konceptu jest niewielki i wynosi zaledwie 1,4 proc. (na koniec 2012 roku). W grudniu 2015 r. wskaźnik ten zwiększy się do 2,3 proc. – Format rośnie zatem szybciej niż rynek, ale nie jest w stanie zagrozić „wielkim” polskiego handlu detalicznego. Convenience to jednak nie sklepy niszowe, a raczej komplementarna oferta dla konsumentów mających zróżnicowane oczekiwania nabywcze. Koncept ma szansę dalszego rozwoju, gdyż zawsze będą istniały potrzeby zakupów szybkich lub uzupełniających, zakupu dań gotowych do spożycia czy wypicia kawy lub zjedzenia szybkiego posiłku w placówce zlokalizowanej po sąsiedzku (lub po drodze). Convenience to raczej format dużych miast, gdzie istnieje większe skupienie osób o średnich lub wyższych dochodach. Przyszłość należy zatem do sklepów convenience, pod warunkiem jednak, że placówki będą prowadzone przez kreatywnych operatorów. Tacy handlowcy muszą doskonałe odczytywać specyficzne potrzeby i oczekiwania klientów, które zupełnie nie są związane z niskimi cenami czy różnego rodzaju promocjami – podsumowuje ekspert.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    11,99

  • Śr

    4,88

  • Min

    3,74

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9380

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.