Raport: Szczęśliwy pracownik to wyższe zyski dla firm

Autor: PAP 27 marca 2018 16:02

Szczęście pracowników powinno być jednym ze strategicznych celów firm; szczęśliwy pracownik to wyższe zyski - wynika z raportu "Cała Polska tworzy idealne miejsce pracy" firm EY oraz Employer Branding Institute.

W raporcie podkreślono, że z badań PracujeBoLubie.pl oraz Sedlak&Sedlak wynika, że ponad 60 proc. Polaków jest nieszczęśliwych w swojej pracy. Zwrócono uwagę, że to jak pracownicy postrzegają swoją pracę, wpływa bezpośrednio na zyski firmy. "Szczęśliwi pracownicy są o 43 proc. bardziej produktywni i aż o 86 proc. bardziej kreatywni" - napisano.

Z raportu wynika, że pracodawca, który chce zwiększyć satysfakcję swoich pracowników, powinien zadbać m.in. o ich zdrowie. "Niestety w Polsce ten elitarny klub to tylko 3 proc. pracodawców, podczas gdy średnia światowa wynosi 29 proc. Zdrowi pracownicy oznaczają nie tylko spore oszczędności, lecz także korzyści płynące z większego zaangażowania" - czytamy. Zaznaczono, że pracodawcy powinni zastanowić się nad wprowadzeniem programów profilaktycznych.

"Ułatwmy pracownikom codzienne funkcjonowanie. Zadbajmy o to, żeby czas, który chcą mieć wolny, faktycznie był wolny. Wtedy odwdzięczą się nam większym zaangażowaniem i efektywniejszą pracą" - dodała Kinga Makowska z Creative Strategist.

W raporcie zaznaczono, że na satysfakcję pracowników wpływa również atmosfera w pracy. "To, co nasi pracownicy wskazują jako najważniejszy czynnik wpływający na ich zaangażowanie i satysfakcję z pracy, to środowisko i ludzie, z którymi pracują" - napisano. Jak podkreślono, "w innowacyjnym budowaniu kultury w firmie wcale nie chodzi o to, by pracowników łączyć na siłę, tylko by łączyły ich wspólne wartości".

Według Michała Grzybowskiego (partnera w EY), firma, która chce podnieść satysfakcję swoich pracowników z wykonywanej pracy, powinna określić swój cel. "Celem tym nie powinny być krótko-, ani długoterminowe ambicje finansowe, ale idea, myśl, która wyznaczać będzie kierunek wszelkich działań organizacji. Cel to aspiracyjny powód istnienia, odpowiedź firmy na pytanie +dlaczego, po co istnieje+" - napisano w raporcie.

Zdaniem Grzybowskiego, jednym ze sposobów zwiększenia zaangażowania pracowników jest wykorzystanie "crowdsourcingu". "Chodzi o zapytanie pracowników np. o rozwiązanie pewnego problemu w firmie. To może dotyczyć procesu rekrutacji: co uważacie, że powinno się zmienić; jak powinien wyglądać proces rekrutacji, aby kolejne osoby, które pojawiają się na pokładzie, były dla nas właściwie, i dłużej z nami zostawały. W ten sposób angażujemy pracowników i odpowiadamy na potrzebę sprawczości. Dziś pracownicy chcą czuć, że w firmie coś od nich zależy" - ocenił.

Z kolei według Barbary Zych z Employer Branding Institute, pracownicy powinni odczuwać sens tego, co robią. "Pracownicy chcą godnie zarabiać, ale chcą też widzieć sens w tym, co robią i zwyczajnie czuć się dobrze w miejscu, w którym spędzają większość swojego dnia. Wyścig o najlepsze benefity, najbardziej kreatywne imprezy integracyjne czy pokoje gier, które najczęściej nie odpowiadają na faktyczne potrzeby pracowników, już nie wystarcza" - podkreśliła.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,69

  • Śr

    1,60

  • Min

    0,69

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8789

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563342

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.