Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Retailtainment przyszłością handlu?

Autor: www.dlahandlu.pl 5 sierpnia 2014 10:36

Retailtainment przyszłością handlu?

Obecnie e-commerce wykorzystywany jest przez sieci handlowe głównie w celu wsparcia sprzedaży. W przyszłości jednak, wirtualne zakupy mogą zyskać na znaczeniu, lub nawet stać się nieodłącznym elementem procesu zakupowego. Już teraz klienci, przed podjęciem decyzji, mogą przeczytać recenzje, opinie użytkowników, czy obejrzeć filmy na temat produktu. W przyszłości tego typu rozszerzoną rzeczywistość klient będzie mógł zobaczyć w przestrzeni sklepu. Jednym ze scenariuszy rozwoju jest tzw. „retailtainment", czyli proces mający na celu zmaksymalizowanie przyjemnych doświadczeń związanych z procesem zakupowym. - mówi w rozmowie z portalem dlahandlu.pl Przemysław Mroczek, dyrektor departamentu marketingu Małpka S.A.

- Zgodnie z tą teorią sklep przyszłości będzie pełnił jedynie formę „salonu doświadczeń" - miejsca, w którym klienci będą testować poszczególne produkty, które ostatecznie kupią online z dostawą do domu. O ile teoria „retailtainment" wydaje się jeszcze dość odległa, o tyle w niektórych sklepach zachodniej Europy powoli wprowadzane są już rozwiązania z wykorzystaniem technologii RFID, czyli radioidentyfikacji. Polega ona na umieszczeniu mikrochipów na opakowaniach produktów, które wysyłają sygnał radiowy do odbiorników zainstalowanych w sklepie. Każdy mikrochip zawiera dowolne informacje na temat artykułu - od podstawowych - np. ceny, terminu spożycia, składu lub informacji na temat producenta, po bardziej zaawansowane - np. wybranych przepisów kulinarnych, które można przygotować z jego użyciem. Dzięki radioidentyfikacji kosz zakupowy mógłby w czasie rzeczywistym wyświetlać informację o cenie produktów w nim umieszczonych, a manager sklepu bez potrzeby wstawania od biurka będzie mógł ocenić braki asortymentowe -wyjaśnia nasz rozmówca.

- Trudno jednak jednoznacznie przewidzeć kierunek, w którym ewoluuje przestrzeń sklepowa. Wszelkie prognozy dotyczące wykorzystania nowoczesnych technologii w handlu wciąż jeszcze pozostają w kwestii domysłów. Już od kilku lat eksperci wieszczą upadek tradycyjnych sklepów, kosztem e-zakupów. Pomimo tego, handel tradycyjny w Polsce wciąż dynamicznie się rozwija. Niezależnie od tego, jakie szanse stwarza przed nami technologia, i tak podstawowym warunkiem jej wprowadzenia będzie akceptacja klientów - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553718

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.