Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Rośnie sprzedaż piwa w małych sklepach

www.portalspozywczy.pl 17 kwietnia 2015 10:55

Piwo w Polsce kupowane jest głównie w małych formatach sklepów. W 2014 roku ten kanał sprzedaży lekko zwiększył udział wśród wszystkich kanałów sprzedaży piwa, podobnie jak kanał dyskontów – ocenia client director w firmie badawczej Nielsen, Marcin Cyganiak.

- Nie spodziewamy się jakichś większych ruchów w małym formacie, a raczej stabilizacji i stabilnej sprzedaży piwa – mówi Marcin Cyganiak.

- W Niemczech, czy w Wielkiej Brytanii to wygląda trochę inaczej i dominują tam wielkie formaty, a u nas małe, ponieważ nie kupujemy piwa całymi skrzynkami, tylko po kilka piw podczas rodzinnych zakupów – dodaje Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska i prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie.

Według badań firmy Nielsen w 2014 roku udział małych formatów wśród kanałów sprzedaży piwa wynosił 64,8 proc. wobec 64,3 proc. w 2013 roku.

Dyskonty miały w ubiegłym roku 18,7 proc. udziału w tych kanałach sprzedaży wobec 18,4 proc. rok wcześniej, wielki format sklepów (bez dyskontów) miał 13,7 proc. udziału wobec 14,3 proc., a stacje benzynowe 2,8 proc. wobec 2,9 proc.

W 2014 roku branża piwowarska zanotowała wartościowy spadek sprzedaży na poziomie 0,6 proc., a rynek piwa w Polsce była wart około 15 miliardów złotych. Natomiast ilościowo rynek zanotował niewielki wzrost na poziomie 0,8 proc.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,98

  • Śr

    3,41

  • Min

    2,55

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9558

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 550351

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.