Rośnie sprzedaż przystacyjnych sklepów

Autor: dlahandlu.pl za POPIHN 3 kwietnia 2017 14:24

Rośnie sprzedaż przystacyjnych sklepów fot. POPIHN

- W 2016 roku rosła zarówno ilość sklepów przy stacjach paliw, jak też realizowana w tych sklepach sprzedaż. Wartościowy wzrost sprzedaży wyniósł ponad 8% przy cenach na poziomie podobnym, jak w roku 2015. Do wzrostu przyczyniło się powiększenie oferty wielu sklepów o małą gastronomię i usługi dodatkowe, a także większy niż w latach poprzednich krajowy ruch turystyczny - czytamy w raporcie POPIHN „Przemysł i Handel Naftowy 2016”.

Autorzy raportu piszą, że w roku 2016 marże wypracowywane na sprzedaży paliw nie zapewniały utrzymania działania stacji. Konieczne było prowadzenie sklepu z szeroką ofertą asortymentową, ale żeby kierowcę do odwiedzenia takiego sklepu zachęcić, należało na pylonie stacji podać informację o korzystnej cenie paliw standardowych i szerokiej ofercie paliw z wyższej półki. Jakość i asortyment paliw, a także szerokie i atrakcyjne programy lojalnościowe są w przypadku stacji największych operatorów rynkowych najlepszą metodą na przyciągnięcie klienta. W roku 2016 te elementy zadziałały w połączeniu z korzystnymi cenami paliw. Udało się zwiększyć liczbę tankowań, a tym samym ilość chętnych do zakupów w sklepach na stacjach paliw.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9338

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane