Rozwój Delikatesów Centrum oczkiem w głowie Eurocashu

Autor: www.dlahandlu.pl 20 marca 2017 10:07

Rozwój Delikatesów Centrum oczkiem w głowie Eurocashu fot. za delikatesy.pl

Luis Amaral, prezes zarządu Eurocash S.A., napisał w liście do akcjonariuszy, że spółka przez kolejne trzy lata będzie inwestować w rozwój dystrybucji produktów świeżych do Delikatesów Centrum. Niepowodzeniem tej sieci było w ubiegłym roku tempo jej rozwoju. Dlatego w tym roku ze zdwojonym wysiłkiem firma będzie pracować nad powrotem na ścieżkę dynamicznego wzrostu organicznego.

- Rok 2016 był bardzo ważnym etapem w rozwoju naszej strategii, zdefiniowanej na nowo w 2013 roku. To okres dalszej wytężonej pracy na rzecz naszych klientów w celu poprawy konkurencyjności prowadzonych przez nich sklepów. (...). W 2016 roku, nasza rentowność była niższa niż rok wcześniej, na co wpływ miały dwa czynniki, tj. słabsze wyniki w formacie Cash & Carry, a także wzrost inwestycji w nowe projekty, które pomimo, negatywnego wpływu na wyniki, pozostają kluczowe dla rozwoju naszej Grupy jak i naszych klientów. Przykładem takich projektów jest budowa dostaw produktów świeżych czy też rozwój nowych innowacyjnych formatów detalicznych. W przypadku hurtowni Cash & Carry, działających w najtrudniejszym segmencie najmniejszych sklepów, po dynamicznym przyroście liczby hurtowni zapoczątkowanym w 2014 r. doświadczyliśmy efektu kanibalizacji sprzedaży przez nowo otwarte placówki. W konsekwencji zanotowaliśmy spadek sprzedaży porównywalnej(like-for-like)i pogorszenie efektywności kosztowej tego formatu. Wzrost kosztów stałych wynikający z otwarć nowych sklepów w połączeniu ze spadkiem sprzedaży like-for-like spowodował pogorszenie rezultatów w formacie, który ma istotne znaczenie dla wyników całej Grupy - napisał Luis Amaral, prezes zarządu Eurocash S.A. w liście do akcjonariuszy.

- Jak wspomniałem, wpływ na wyniki finansowe Grupy Eurocash miały też inwestycje w nowe projekty, takie jak budowa dystrybucji produktów świeżych do Delikatesów Centrum czy rozwój nowych formatów detalicznych. Jednak w tym przypadku wszystko idzie zgodnie z planem – inwestujemy w przyszłość naszej Grupy, a przede wszystkim naszych klientów. Patrząc na inne formaty naszej działalności, możemy powiedzieć, że ubiegły rok był udany – w większości sprostaliśmy wyzwaniom, z jakimi musieliśmy się zmierzyć. (...). Delikatesy Centrum to wciąż sieć supermarketów z najwyższą sprzedażą w przeliczeniu na metr kwadratowy i z jednym z najlepszych wskaźników rekomendacji konsumentów ( NPS - net promoter score) wśród sieci detalicznych w Polsce. To najlepszy dowód na to, że niezależny handel może być niezwykle konkurencyjny na rynku. Wciąż natomiast widzimy pole do poprawy, zwłaszcza jeśli chodzi o ujednolicenie jakości produktów świeżych – owoców oraz mięsa i wędlin. Inwestycja w rozwój dystrybucji produktów świeżych ma strategiczne znaczenie dla przyszłości naszych klientów, dlatego przez kolejne trzy lata będziemy kontynuować inwestycje, aby mieć pewność, że jakość i oferta produktów świeżych stanie się naszym największym wyróżnikiem i narzędziem poprawy konkurencyjności naszych klientów. Niepowodzeniem sieci Delikatesy Centrum było natomiast w ubiegłym roku tempo jej rozwoju. Dlatego w tym roku ze zdwojonym wysiłkiem będziemy pracować nad powrotem na ścieżkę dynamicznego wzrostu organicznego.(...) - pisał Luis Amaral.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • tratataatta 2017-04-04 15:38:23

    A kto płaci za komorników ?? heheheh

  • inwestor 2017-03-20 14:05:51

    Cena akcji na koniec roku 2017 to 25.50

  • Makler 2017-03-20 12:51:57

    Eurocash bedzie w tym roku 70 zl

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,69

  • Śr

    1,60

  • Min

    0,69

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8789

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563342

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.