Ruch dementuje doniesienia o złej sytuacji: Staramy się wykorzystać nowe możliwości biznesowe

Autor: dlahandlu.pl 2 lipca 2018 13:57

Ruch dementuje doniesienia o złej sytuacji: Staramy się wykorzystać nowe możliwości biznesowe Fot. materiały prasowe

Jako RUCH S.A. chcemy odnieść się do nieścisłych i wprowadzających w błąd informacji, które pojawiły się w niektórych mediach w ostatnich dniach, a które mogą dezinformować opinię publiczną. Nie jest bowiem prawdą, że „firma RUCH S.A. nie ma właściciela”, a jej sytuacja „jest dramatycznie zła”.

Faktem jest, że sytuacja na rynku prasy jest coraz trudniejsza. Od lat odnotowuje się na nim spadki i jest to stała tendencja. Począwszy od 2012 roku rynek sprzedaży prasy w ujęciu egzemplarzowym zmniejszył się o ponad 35%. Tendencja ta ma bezpośredni wpływ na wszystkie podmioty działające w tradycyjnym obszarze mediów, w tym wydawców i dystrybutorów prasy. Największy na RUCH S.A. z uwagi na znaczący udział prasy w strukturze przychodów (47%) i historycznie ukształtowaną strukturę dostaw prasy do mniejszych miejscowości i rozdrobnionych punktów sprzedaży. - Dlatego od 2011 roku wdrażamy rozwiązania mające na celu minimalizację skutków tej negatywnej dla nas tendencji. Staramy się wykorzystać nowe możliwości biznesowe stawiając m.in. na rozwój usług kurierskich i logistyki kontraktowej. Naszym flagowym produktem jest Paczka w Ruchu. Nie zapominamy też o rozbudowie oferty w sieci detalicznej, czyli kioskach RUCHu. Systematycznie rozwijamy i dostosowujemy asortyment do oczekiwań klientów indywidualnych – mówi Marek Podstawa, wiceprezes zarządu RUCH S.A.

Od lipca 2017 roku pośrednio głównym udziałowcem RUCH S.A. jest Igor Chalupec, który w restrukturyzację firmy zaangażowany jest od momentu jej prywatyzacji w 2010 roku. Igor Chalupec zdecydował się na transakcję pośredniego nabycia spółki od amerykańskiego funduszu Eton Park Capital w momencie, gdy poprzedni właściciel podjął decyzję o zamknięciu funduszu i globalnej wyprzedaży aktywów. Celem tej transakcji było i pozostaje utrzymanie na rynku jednej z najstarszych polskich firm, z ogromnymi tradycjami. Obecność polskiego właściciela stworzyła szansę na jej dalszy rozwój i dokończenie restrukturyzacji firmy. - Patrząc na drogę, którą RUCH S.A. pokonała od początku procesu restrukturyzacji, udało się osiągnąć naprawdę wiele. Przez te kilka lat spółka z sukcesem przeprowadziła radykalną redukcję kosztów, restrukturyzację aktywów (w tym sprzedaż lub likwidację przynoszących wcześniej ogromne straty działalności hurtowej FMCG i sieci kawiarni iCoffee), konsolidację operacyjną, a także informatyzację i optymalizację wszystkich segmentów biznesowych. Konsekwentnie realizowany program optymalizacji kosztów oraz program inwestycyjny w kwocie 195 mln zł przełożyły się na poprawę wyniku EBITDA ze 111,7 mln zł straty w 2012 r., na 5,3 mln zł dodatniej EBITDA w 2016 r. Strata w 2017 r. była pochodną znacznego pogorszenia rynku prasy w 2017 r. i wzrostu kosztów logistyki spowodowanych sytuacją na rynku pracy (wzrost kosztów pracy) i paliwa. Czynniki te spowodowały stratę na działalności kolportażowej (detal i usługi logistyczne odnotowały łącznie zysk operacyjny na poziomie 23,8 mln zł), której zredukowanie jest obecnie jednym z najistotniejszych celów spółki – mówi Marek Podstawa, wiceprezes zarządu RUCH S.A.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7889

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 560100

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.