Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Ruszają zwolnienia grupowe w Makro. Pracę straci ponad 680 osób

Autor: www.dlahandlu.pl 14 czerwca 2016 09:41

Ruszają zwolnienia grupowe w Makro. Pracę straci ponad 680 osób for. materiały prasowe Makro Cash&Carry

12 czerwca zakończył się proces konsultacji ze związkami zawodowymi grupowych zwolnień w Makro Cash&Carry. Jak dowiedział się portal dlahandlu.pl, zwolnieniem objętych zostanie nie więcej niż 681 osób, z czego grupę 232 osób stanowią pracownicy zamykanych Makro Punktów oraz Hali w Szczawnie-Zdroju. 449 osób zostanie zaś zwolnionych z działających hal Makro w ramach procesu reorganizacji.

W trakcie rozmów ze związkami zawodowymi pracodawcy udało się dojść do uzgodnienia głównych zasad procesu zwolnień, jednakże w związku z różnicą zdań w jednym punkcie ostatecznie rozmowy nie zakończyły się zawarciem porozumienia. W następstwie zarząd Makro Polska wydał regulamin zwolnień, uwzględniający wszystkie punkty uzgodnione ze związkami zawodowymi w procesie konsultacji. Zwolnienia zostaną przeprowadzone od 14 czerwca do dnia 31 sierpnia 2016 r.

Przypomnijmy, pod koniec maja firma poinformowała o procesie reorganizacji sieci sprzedaży. - Na podstawie dogłębnej analizy potencjału rozwojowego naszych hal uznaliśmy, że w kilku lokalizacjach jest on ograniczony. W związku z tym podjęliśmy decyzję o zamknięciu naszej hali w Szczawnie Zdroju oraz 10 z 11 małych formatów „satelitów”, tzw. MAKRO Punktów (z wyjątkiem lokalizacji w Słupsku). Wszystkie te formaty odpowiadają za mniej niż 4 proc. naszego obrotu. Przeanalizowaliśmy także efektywność pozostałych hal oraz ich wyniki biznesowe w odniesieniu do potencjału lokalnych rynków. Bazując na tych analizach, będziemy także dopasowywać ich wielkość oraz strukturę organizacyjną, zmniejszając liczbę pracowników tam, gdzie jest to absolutnie konieczne - mówił Eric Poirier, prezes firmy.

Makro zatrudnia ponad 5,4 tys. pracowników. Oznacza to, że pracę straci ok. 12 proc. załogi. Spółka posiada obecnie 41 hal (w tym już jedenaście hal mniejszego formatu). Po redukcji liczba hal spadnie do 30. Jednocześnie Makro jest operatorem szyldu franczyzowego Odido, w ramach którego pod koniec 2014 roku działało 2 tys. sklepów. Makro ma ok. 6 proc. udziału w rynku sprzedaży hurtowej.

Zdaniem prof. Urszuli Kłosiewicz-Góreckiej z Instytutu Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur, Makro kończy pewien etap rozwoju na polskim rynku i przed nią strategiczne decyzje. Będą one prawdopodobnie związane z możliwością rozwinięcia ekonomicznie opłacalnych projektów zacieśniających związki z detalem i osiągnięciem odpowiedniej skali działania.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • BONNER 2016-06-16 00:47:59

    ZARZĄD MAKRO NIE MA POJECIA O HANDLU

  • Danuta 2016-06-15 09:30:50

    Zmiany powinni zacząć z innej strony... dostosować swoje ceny do obecnych warunków. Gdy prosiłam o wycenę asortymentu do paczek, to otrzymałam ceny z kosmosu (wyższe niż w sklepach detalicznych - mimo, że ilości były powyżej 1000 szt). Często obserwuję lokalnych Właścicieli Sklepików, którzy zaopatrują swoje sklepy podczas promocji w hipermarketach. Zwiększenie sprzedaży pomogłoby w utrzymaniu chociaż części Pracowników.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,98

  • Śr

    3,46

  • Min

    2,55

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8660

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 555168

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.