Sieci convenience zastępcami domowych lodówek ?

www.portalspozywczy.pl 6 lutego 2017 13:12

Patrząc zarówno na nasz rynek jak i na rynki zachodnie i azjatyckie widać jasno, że formaty oparte na wygodzie robienia zakupów, bliskości i dopasowaniu asortymentu do konkretnych lokalizacji przeżywają obecnie swoje złote czasy i nic nie wskazuje na to, żeby ten trend w latach 2017-2018 miał wyhamować. A wręcz przeciwnie - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Wojciech Walczak, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.

- Polska gospodarka rozwija się dość stabilnie, program 500+ daje wielu rodzinom więcej funduszy na bieżące potrzeby, odchodzimy od sklepów wielkopowierzchniowych, żyjemy - szczególnie w stolicy - coraz szybciej, napędzani tempem internetu, więc nic dziwnego, że chcemy kupować nie tylko tanio, ale i wygodnie. A po latach tanich zakupów w dyskontach widzimy, że tanio może być także w sieciach małych sklepów. A jeśli nie tanio, to korzystnie. Licząc nakłady czasu vs nakłady finansowe, czyli smart shopping w wersji 2.0. Zresztą dyskonty, a szczególnie Biedronka sukcesywnie dążą do dwóch rzeczy: bliskości fizycznej i sprawienia, że będą dla wielu kupujących sklepem pierwszego, codziennego użytku - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Wojciech Walczak, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.

Tłumaczy, że w trendzie convenience ważne jest dopasowanie nie tylko cen, ale także asortymentu do określonych lokalizacji czy pór dnia. - To oczywiste wyzwanie logistyczne, ale co innego przecież kupuje się w dzielnicy biznesowej w ciągu dnia, a co innego na osiedlu rodzinnym rano i wieczorem. Bo wygoda zakupów to jedno, a kupowanie wygodnych produktów to drugie. Wygodnych, czyli gotowych (ale minimalnie przetworzonych) smacznych i do tego w jakimś stopniu zdrowych. Bo to kolejny z istotnych trendów, który wpływa na wybory konsumenckie. Już nie wystarczy wyłącznie szybko, do tej szybkości chcemy coraz więcej wartości zdrowotnej, poczucia, że jemy dobrze - wyjaśnia ekspert.

- Mówi się, że w krajach azjatyckich małe sklepy wielu sieci convenience (jak np. 7 Eleven), rozmieszczone praktycznie co kilkadziesiąt metrów, stają się zastępcami domowych lodówek, ponieważ dostarczają świeże produkty na wyciągnięcie ręki, o każdej porze, w asortymencie budowanym logistycznie także pod kątem pór dnia i lokalizacji. Do tego z pewnością będzie dążyć spora część sieci także w Polsce, szczególnie w dużych ośrodkach miejskich i w ten sposób dopasowywać się do oczekiwań konsumenta - mówi Wojciech Walczak.

Portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8741

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.