Sieci convenience zastępcami domowych lodówek ?

www.portalspozywczy.pl 6 lutego 2017 13:12

Patrząc zarówno na nasz rynek jak i na rynki zachodnie i azjatyckie widać jasno, że formaty oparte na wygodzie robienia zakupów, bliskości i dopasowaniu asortymentu do konkretnych lokalizacji przeżywają obecnie swoje złote czasy i nic nie wskazuje na to, żeby ten trend w latach 2017-2018 miał wyhamować. A wręcz przeciwnie - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Wojciech Walczak, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.

- Polska gospodarka rozwija się dość stabilnie, program 500+ daje wielu rodzinom więcej funduszy na bieżące potrzeby, odchodzimy od sklepów wielkopowierzchniowych, żyjemy - szczególnie w stolicy - coraz szybciej, napędzani tempem internetu, więc nic dziwnego, że chcemy kupować nie tylko tanio, ale i wygodnie. A po latach tanich zakupów w dyskontach widzimy, że tanio może być także w sieciach małych sklepów. A jeśli nie tanio, to korzystnie. Licząc nakłady czasu vs nakłady finansowe, czyli smart shopping w wersji 2.0. Zresztą dyskonty, a szczególnie Biedronka sukcesywnie dążą do dwóch rzeczy: bliskości fizycznej i sprawienia, że będą dla wielu kupujących sklepem pierwszego, codziennego użytku - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Wojciech Walczak, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.

Tłumaczy, że w trendzie convenience ważne jest dopasowanie nie tylko cen, ale także asortymentu do określonych lokalizacji czy pór dnia. - To oczywiste wyzwanie logistyczne, ale co innego przecież kupuje się w dzielnicy biznesowej w ciągu dnia, a co innego na osiedlu rodzinnym rano i wieczorem. Bo wygoda zakupów to jedno, a kupowanie wygodnych produktów to drugie. Wygodnych, czyli gotowych (ale minimalnie przetworzonych) smacznych i do tego w jakimś stopniu zdrowych. Bo to kolejny z istotnych trendów, który wpływa na wybory konsumenckie. Już nie wystarczy wyłącznie szybko, do tej szybkości chcemy coraz więcej wartości zdrowotnej, poczucia, że jemy dobrze - wyjaśnia ekspert.

- Mówi się, że w krajach azjatyckich małe sklepy wielu sieci convenience (jak np. 7 Eleven), rozmieszczone praktycznie co kilkadziesiąt metrów, stają się zastępcami domowych lodówek, ponieważ dostarczają świeże produkty na wyciągnięcie ręki, o każdej porze, w asortymencie budowanym logistycznie także pod kątem pór dnia i lokalizacji. Do tego z pewnością będzie dążyć spora część sieci także w Polsce, szczególnie w dużych ośrodkach miejskich i w ten sposób dopasowywać się do oczekiwań konsumenta - mówi Wojciech Walczak.

Portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    2,29

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10937

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 748244

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane