Sieciowy convenience zastępuje tradycyjne sklepy spożywcze

Autor: Rzeczpospolita 14 lutego 2017 09:20

W 2017 r. liczba sklepów w Polsce zmniejszy się aż o 3 tysiące. Najwięcej ubędzie tych spożywczych - donosi "Rzeczpospolita".

Sklepów spożywczych zniknąć ma prawie 2 tys., choć zmiany na ryku są głębsze. Rocznie zamyka się nawet 3–4 tys. sklepów tradycyjnych, ale jednocześnie uruchamiane są nowe – głównie w segmencie convenience. Tylko tych sklepów, znanych choćby pod marką Żabka czy abc, zostanie otwartych ponad 1,5 tys.

Znacznie spowolniło z kolei tempo rozwoju innych segmentów. Dyskontów ma zostać uruchomionych tylko ok. 100, podczas gdy kilka lat temu tylko Biedronka otwierała po 200–300 sklepów rocznie.

Zupełnie zatrzymał się rozwój hipermarketów, ale obroty segmentu zaczną już rosnąć, choć nieznacznie. 

Ponieważ coraz większa grupa klientów aspekt wygody traktuje na równi z cenami, a nawet daje mu priorytet, zyskują też sklepy internetowe z żywnością.

Więcej w "Rzeczpospolitej".

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,69

  • Śr

    6,22

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9667

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane