Spada zysk OFZ. Powodem m.in. wysokie koszty przejęcia sklepów Tradycyjne Jadło

Autor: www.dlahandlu.pl 18 lutego 2015 13:13

Czwarty kwartał 2014 roku był dla spółki Organic Farma Zdrowia najlepszym kwartałem w dotychczasowej działalności. Sprzedaż wzrosła w stosunku do czwartego kwartału 2013 roku o 21 proc. do rekordowej kwoty 13,8 mln zł, zysk EBITDA wzrósł o 48 proc. do kwoty 712 tys. zł, a zysk netto był lepszy o 150 proc. i wyniósł 154 tys. zł.

Również Eko-Wital (zależna spółka dystrybucyjna) odnotowała rekordową sprzedaż, podobnie spółki stowarzyszone Bio Planet i Green Way. Dzięki temu skonsolidowana sprzedaż Grupy wzrosła o 26 proc. do kwoty 18,7 mln zł. Zysk EBITDA wzrósł aż o 70 proc. do poziomu 942 tys. zł, a zysk netto polepszył się o 9 proc. do kwoty 345 tys. zł.
- W przeciwieństwie do całej branży spożywczej, która w roku 2014 borykała się z deflacją i spadkami sprzedaży, Grupa Organic Farma Zdrowia odnotowała kolejny rok rekordowych wzrostów. Średnioroczny wzrost zsumowanej pro forma sprzedaży Grupy za ostatnie 5 lat wynosi aż 34,27 proc. dając w 2014 roku sumę przekraczającą kwotę 130 mln zł - podaje firma.

Jednostkowy wynik sprzedaży za cały 2014 rok wyniósł dla spółki Organic Farma Zdrowia 47 mln zł co stanowi 15 proc. wzrostu sprzedaży rdr. przy podobnym wyniku EBITDA i większej stracie wynoszącej 897 tys. zł.
- Spadek rentowności w 2014 roku wynika z czterech czynników. Jednym z nich są jednorazowe odpisy niezamortyzowanej części inwestycyjnej zamykanych, nierentownych delikatesów - odpisy te wyniosły 305 tys. zł. Drugim czynnikiem są nadal istniejące, bardzo nierentowne sklepy w ilości 5 obiektów, które zarząd planuje zamknąć lub zamienić w trybie najszybszym jaki będzie możliwy. Trzecim czynnikiem były o 200 tys. zł wyższe od planowanych koszty przejęcia i adaptacji sklepów Tradycyjne Jadło (fuzja miała miejsce 1 lipca 2014 roku), a czwartym czynnikiem ograniczającym sprzedaż w III kwartale, a szczególnie we wrześniu, była niespotykanie dobra pogoda w okresie minionego lata. Świadczy o tym spadek FootFall (odwiedzalności centrów handlowych), aż o 5,8 proc. w stosunku do lata 2013 roku - wyjaśnia zarząd.

Grupa Organic Farma Zdrowia zamknęła cały rok sprzedażą 65,2 mln zł, czyli o 25 proc. wyższą od ubiegłorocznej, wynik EBITDA wzrósł o 32 proc. po poziomu 2,1 mln zł, a zysk netto wyniósł jedynie 5 tys. zł - z powodów wyżej opisanych (152 tys. zł rok wcześniej). 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,89

  • Śr

    0,82

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9667

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane