Spada zysk OFZ. Powodem m.in. wysokie koszty przejęcia sklepów Tradycyjne Jadło

Autor: www.dlahandlu.pl 18 lutego 2015 13:13

Czwarty kwartał 2014 roku był dla spółki Organic Farma Zdrowia najlepszym kwartałem w dotychczasowej działalności. Sprzedaż wzrosła w stosunku do czwartego kwartału 2013 roku o 21 proc. do rekordowej kwoty 13,8 mln zł, zysk EBITDA wzrósł o 48 proc. do kwoty 712 tys. zł, a zysk netto był lepszy o 150 proc. i wyniósł 154 tys. zł.

Również Eko-Wital (zależna spółka dystrybucyjna) odnotowała rekordową sprzedaż, podobnie spółki stowarzyszone Bio Planet i Green Way. Dzięki temu skonsolidowana sprzedaż Grupy wzrosła o 26 proc. do kwoty 18,7 mln zł. Zysk EBITDA wzrósł aż o 70 proc. do poziomu 942 tys. zł, a zysk netto polepszył się o 9 proc. do kwoty 345 tys. zł.
- W przeciwieństwie do całej branży spożywczej, która w roku 2014 borykała się z deflacją i spadkami sprzedaży, Grupa Organic Farma Zdrowia odnotowała kolejny rok rekordowych wzrostów. Średnioroczny wzrost zsumowanej pro forma sprzedaży Grupy za ostatnie 5 lat wynosi aż 34,27 proc. dając w 2014 roku sumę przekraczającą kwotę 130 mln zł - podaje firma.

Jednostkowy wynik sprzedaży za cały 2014 rok wyniósł dla spółki Organic Farma Zdrowia 47 mln zł co stanowi 15 proc. wzrostu sprzedaży rdr. przy podobnym wyniku EBITDA i większej stracie wynoszącej 897 tys. zł.
- Spadek rentowności w 2014 roku wynika z czterech czynników. Jednym z nich są jednorazowe odpisy niezamortyzowanej części inwestycyjnej zamykanych, nierentownych delikatesów - odpisy te wyniosły 305 tys. zł. Drugim czynnikiem są nadal istniejące, bardzo nierentowne sklepy w ilości 5 obiektów, które zarząd planuje zamknąć lub zamienić w trybie najszybszym jaki będzie możliwy. Trzecim czynnikiem były o 200 tys. zł wyższe od planowanych koszty przejęcia i adaptacji sklepów Tradycyjne Jadło (fuzja miała miejsce 1 lipca 2014 roku), a czwartym czynnikiem ograniczającym sprzedaż w III kwartale, a szczególnie we wrześniu, była niespotykanie dobra pogoda w okresie minionego lata. Świadczy o tym spadek FootFall (odwiedzalności centrów handlowych), aż o 5,8 proc. w stosunku do lata 2013 roku - wyjaśnia zarząd.

Grupa Organic Farma Zdrowia zamknęła cały rok sprzedażą 65,2 mln zł, czyli o 25 proc. wyższą od ubiegłorocznej, wynik EBITDA wzrósł o 32 proc. po poziomu 2,1 mln zł, a zysk netto wyniósł jedynie 5 tys. zł - z powodów wyżej opisanych (152 tys. zł rok wcześniej). 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,89

  • Śr

    1,31

  • Min

    0,98

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9434

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.