Specjalizacja ratunkiem dla hurtowni spożywczych

Autor: Dziennik Gazeta Prawna 14 października 2013 09:24

Wielki handel stawia na własną logistykę i współpracę z producentami, a małych sklepów ubywa. Hurtowniom spadają marże, część znika z rynku. Najpewniejszym kierunkiem rozwoju staje się specjalizacja - pisze "Dziennik Gazeta Prawna".

W ciągu ostatnich trzech lat zarejestrowano w kraju 8 tys. hurtowni spożywczych. W tym samym czasie zniknęło ich 8158. Oznacza to, że rynek zmalał o 2 proc. i dziś działalność w tym segmencie prowadzi ok. 35 tys. podmiotów - wynika z raportu przygotowanego dla DGP przez Bisnode D&B Polska. Najwięcej ubyło niewyspecjalizowanych hurtowni artykułów żywnościowych - 533, z czego 98 w tym roku. Po ok. 100 zmalała też liczba hurtowni z rybami czy z wyrobami tytoniowymi. Zmiany na rynku detalicznym nie oszczędziły też placówek specjalizujących się w sprzedaży mięsa i wędlin. Tych na przestrzeni ostatnich trzech lat ubyło w sumie 30. Na rynku coraz trudniej działać jest też agentom zajmującym się hurtową sprzedażą żywności. Tych tylko w tym roku zniknęło już 127 - pisze "DGP".

Coraz mniejsza liczba małych sklepów to nie największy problem hurtowni. Tracą też odbiorców po stronie dużych sieci, które stawiają na własną logistykę.
Nie wszyscy są jednak skazani na porażkę. Specjalizacja - to słowo klucz. Rośnie liczba hurtowni z alkoholami czy mlekiem i nabiałem. Pierwszych w ostatnich trzech latach przybyło 127, a drugich 121 - czytamy w "DGP".

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • b. prac. sieci 2013-10-14 19:43:42

    Zgoda specjalizacja ale nie taka jak w Selgrosie, stawiają tylko na zysk kosztem jakości i usług.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9055

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.