Spółdzielczy handel walczy o klienta sklepami Gama, grupa PSD notuje 5-proc. wzrost sprzedaży

Autor: www.dlahandlu.pl 3 stycznia 2014 09:24

Spółdzielczy handel walczy o klienta sklepami Gama, grupa PSD notuje 5-proc. wzrost sprzedaży

79 spółdzielni Społem współpracujących w ramach Partnerskiego Serwisu Detalicznego, ponad 700 sklepów - to bilans roku 2013. Nowych spółdzielni, które podjęły współpracę z PSD w minionym roku było 10. Cała grupa PSD w roku 2013 uzyskała 5 proc. wzrost sprzedaży detalicznej w sklepach branży spożywczej, a liderzy uzyskali nawet kilkanaście procent wzrostu.

- Receptą na konkurencyjny rynek i kryzys gospodarczy był dynamiczny rozwój ogólnopolskiej, nowoczesnej, zestandaryzowanej sieci pod wspólnym logo Gama - Tradycyjnie dobry wybór, która na koniec roku zamknęła się liczbą 170 sklepów - mówi w rozmowie z portalem dlahandlu.pl Małgorzata Więch, członek zarządu i dyrektor ds. rozwoju PSD.

Gama to spółdzielcza sieć sklepów spożywczych, której właścicielami nowej marki są Spółdzielnie Społem i PSD. - Tym samym spółdzielnie mają bezpieczeństwo funkcjonowania pod nową marką i dostosowują funkcjonujące w dobrych lokalizacjach sklepy do standardów sieciowych.
Sklepy przemodelowane pod logo Gama uzyskują lepsze wskaźniki, wzrosty sprzedaży i pozyskują nowych klientów. W projekcie została wykorzystana wiedza i doświadczenie partnerów spółdzielczych, PSD (spółki dedykowanej współpracy ze spółdzielniami) i Grupy Eurocash - dodaje Małgorzata Więch.

Przestrzeń handlowa została zagospodarowana zgodnie z ruchem klienta i jego potrzebą dokonywania zakupów w komforcie i odpowiednim doborze asortymentu. Postawiono w Gamach na stoiska produktów świeżych: owoce i warzywa, mięso i wędliny czy pieczywo, którego producentami są spółdzielnie, oferują szeroki asortyment i najlepszą jakość na rynku. Gama ma ustaloną wspólną strategię cenową, dysponuje narzędziami sprzedażowymi i oferuje klientom na stałe niskie ceny najpotrzebniejszych produktów. W sklepach Gama spółdzielnie zdecydowały się wzmocnić kadrę kierowniczą, która jest specjalnie szkolona i przygotowywana do zarządzania placówkami detalicznymi, personel w Gamie również podlega obowiązkowym cyklicznym szkoleniom a kierownicy sklepów wspólnie z pracownikami PSD i Tajemniczym Klientem pilnują utrzymywania wysokich standardów obsługi klienta.

- W tym roku Gamy zwiększyły częstotliwość działań promocyjnych, a głębokie obniżki cenowe na hitach sprzedażowych, prawidłowo wyeksponowane w sklepach i skomunikowane na billboardach, miały wpływ na uzyskanie wzrostów sprzedaży. Produkty regionalne są dobierane bezpośrednio przez spółdzielnie, które mają największą wiedzę na temat gustów zakupowych swoich lokalnych klientów.
Obecnie 170 sklepów w sieci Gama działa na terenie całej Polski od Zakopanego, gdzie powstała w 2011 roku pierwsza, wzorcowa placówka, kolejna na Krupówkach w tym roku , która obsługuje turystów z całego kraju po Kołobrzeg i duże miasta takie jak Kielce czy Częstochowa. Są również miasta powiatowe jak Chełm, gdzie Gama ma już ugruntowaną pozycję sieciówki z wizerunkiem tanich, 13-tu konkurencyjnych sklepów pod wspólną marką - mówi Małgorzata Więch.  

Gamy pojawiły się w 2013 roku w reklamie telewizji ogólnopolskiej i mediach regionalnych w związku z Mega Loterią dedykowaną dla konsumentów przy udziale sklepów wszystkich sieci z Grupy Eurocash.  - W nowym roku planujemy jeszcze szybciej i lepiej się rozwijać i oczywiście stawiamy na Gamy - podsumowuje Małgorzata Więch.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Babcia Judyta 2014-01-13 15:11:50

    Ta Pani jak również PSD nie są wiarygodni.Myślą wyłącznie o spenetrowaniu spółdzielczych sklepów i wchłonięciu!!!Pani Marto to zagraniczne sieciówki zagrażają sklepom Społem ,a nie odwrotnie .SPOŁEM to nazwa wymyślona przez St.Żeromskiego i w Polsce ma ponad 120 letnią tradycję.Ma całkowicie polski kapitał i produkuję najlepszą żywność.Pisze pani że drogo,ale to kłamstwo. Niech pani porówna rzeczy porównywalne.Społem sprzedaje tylko towary markowe ,a nie jak np.Real "Wyprodukowano i zapakowano w Tajlandii dla Real-Polska" Jak będziemy wspierać Galerie i sieciowe hipermarkety to takie Spółki jak PSD i Eurocash połkną na drugie śniadanie Społem bo mają spekulacyjny kapitał i wynajmują takich dyrektorów jak Pani M.Więch!Powodzenia Spółdzielcy!Walczcie do krwi ostatniej!Babcia Judyta.

  • niki 2014-01-03 21:33:32

    Ta Pani nie jest wiarygodna,najpierw "kochała" Emperię , a teraz Portugalczyków..A wszystko pod płaszczykiem wspierania Społdzielni.A może chodzi o własną p..ę? Takim uzdrowicielom dziękujemy!

  • Marta 2014-01-03 14:48:14

    Uważam,że sklepy Społem, których w Polsce jest dużo, są ogromnym zagrożeniem dla Tesco, Real, Lidl czy Leclerc.Wystarczy konkurować cenami. Ja jeszcze nie kupuję w Społem, bo jest za drogo. Jednak co jakis czas wchodzę i spoglądam na ceny. Jeśli będą chociażby takie same jak u konkurencji to wybiorę Społem ,bo mam blisko i chciałabym wspierać "polski handel"

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    2,65

  • Min

    2,09

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8598

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 564392

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.