Sprzedawcy są zbyt rzadko szkoleni z obsługi klienta

Autor: Polska The Times 6 czerwca 2010 14:56

Kupujący w naszych sklepach nie mają co liczyć ani na serdeczne powitanie, ani na uśmiech sprzedawcy - wynika z zestawienia Smiling Report 2010, który przygotowała firma z grupy Dive, zajmujące się badaniem sklepów metodą tajemniczego klienta - podaje Polska The Times.

 

W zestawieniu zajęliśmy ostatnie miesjce. Zdaniem klientów w Polsce sprzedawcy oceniają klientów po pozorach, bo tym jak są ubrani i ile wydadzą. A zamiast zgadywać, jak zamożny jest klient, powinni być uprzejmi dla osób wchodzących do sklepu.

Zdaniem specjalistów wynika to z tego, że sprzedawcy są w Polsce traktowani przedmiotowo, słabo wynagradzani i nieprzeszkoleni i dlatego nie dbają o klientów. - W Polsce to zawód, który uchodzi za najmniej prestiżowy, znajduje się na samym dnie hierarchii zawodów. Dla większości ekspedientów nie jest to praca docelowa, do handlu trafiają przypadkowi ludzie, którzy myślą o tym, jak najszybciej zmienić fach na bardziej satysfakcjonujący - mówi dr Kowalski z katedry marketingu na UŁ. Tymczasem w USA i UE w sprzedawcę się inwestuje, gdyż jest to osoba na pierwszej linii pozyskiwania klienta.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9201
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane