PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Sprzedaż bezpośrednia konkuruje z handlem internetowym

Autor: pr, dlahandlu.pl 29 czerwca 2011 12:16

Lawinowo rośnie liczba osób kupujących produkty w Internecie. Otwierają się kolejne galerie handlowe, markety, supermarkety. Kto na tym traci? Na pewno nie osoby pracujące w sektorze sprzedaży bezpośredniej - wynika z badania Homo Homini przeprowadzonego na zlecenie Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej.

W Polsce sprzedażą bezpośrednią, w tym MLM ( marketing wielopoziomowy), zajmuje się już ponad 870 tys. osób. Wg badania Homo Homini przeprowadzonego w lutym 2011, 9 na 10 Polaków miała styczność z tą formą sprzedaży.

Kilkanaście lat temu osoby zajmujące się sprzedażą bezpośrednią były kojarzone dość negatywnie. Badanie z lutego 2011 pokazuje znaczną zmianę w ich postrzeganiu. Według wyników Homo Homini 89,3 proc. respondentów ocenia sprzedawców bezpośrednich pozytywnie - z czego 39,4 proc. ma o nich zdecydowanie bardzo dobrą opinię.

Firmy z sektora sprzedaży bezpośredniej stosują systemy prowizyjne, które bardziej motywują pracowników do pracy. Konsultanci mają bezpośredni wpływ na swoje zarobki, w odróżnieniu od sprzedawców w sklepikach osiedlowych czy hipermarketach.

Według badania Homo Homini 85 proc. osób zajmujących się sprzedażą bezpośrednią traktuje to zajęcie jako dodatkowe źródło dochodów. W dużej części są to osoby działające na własny rachunek, niezależni przedsiębiorcy, których dochody zależą od osiągniętych wyników sprzedaży.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    0,55

  • Śr

    0,31

  • Min

    0,14

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7900

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane