Sprzedaż Bio Planet w 2016 r. wyniosła 113,5 mln zł

Autor: dlahandlu.pl 10 lutego 2017 13:10

Sprzedaż Bio Planet S.A. w całym IV kwartale 2016 r. wyniosła 30,5 mln zł, co stanowi 22 proc. wzrostu w stosunku do sprzedaży za IV kwartał 2015 r., która wynosiła 25,1 mln zł. Sprzedaż w całym 2016 r. wyniosła 113,5 mln zł i była wyższa o 32 proc. od sprzedaży 2015 r., która wyniosła 86,1 mln zł - poinformowała spółka w raporcie.

Spółka uzyskała w IV kwartale 2016 r. zysk netto w wysokości 111,4 tys. zł, wykazując około 50% spadku w stosunku do wyniku IV kwartału 2015 r. kiedy to zysk netto wyniósł 222,7 tys. zł. Jednocześnie zysk netto narastająco po czterech kwartałach 2016 r. wyniósł 792,3 tys. zł, tj. o 60,4% niższy w stosunku do zysku netto wykazanego po czterech kwartałach 2015 r., który wyniósł 2.001,6 tys. zł.

Główną przyczyną mniejszego zysku netto jest niższa marża na sprzedaży towarów, która po 12 miesiącach 2016 r. wynosiła 26,3%, natomiast po 12 miesiącach zeszłego roku wynosiła 29,6%. Niższe marże wynikają z następujących przyczyn: spadku udziału produktów konfekcjonowanych w strukturze spółki z poziomu 37% w 2015 roku do poziomu 33% w 2016 roku; wysokich kursów walut;
zwiększającej się konkurencji w zakresie dostaw żywności ekologicznej do sklepów, która skutkuje
koniecznością zwiększania rabatów dla odbiorców firmy, a także olbrzymiej liczby testowanych w 2016 r. nowych produktów, które w przypadku nie przyjęcia produktu przez rynek są wyprzedawane na bardzo niskiej (czasami ujemnej) marży.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,49

  • Śr

    3,61

  • Min

    2,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9084

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.