Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Sprzedaż Eurocashu w I kw. wzrosła o 24 proc. dzięki akwizycjom, 3 mln zł netto straty

Autor: dlahandlu.pl 13 maja 2015 09:15

Sprzedaż Eurocashu w I kw. wzrosła o 24 proc. dzięki akwizycjom, 3 mln zł netto straty Fot. za eurocash.pl

W I kwartale 2015 r. sprzedaż Grupy Eurocash przekroczyła 4,6 mld zł i była o 24 proc. wyższa niż w analogicznym okresie 2014 r. Dynamiczny wzrost to w dużej mierze efekt akwizycji dokonanych w ubiegłym roku.

Mimo pogłębiającego się spadku cen żywności, Grupa odnotowała porównywalną rok do roku sprzedaż like-for-like, czyli dla tej samej liczby placówek, w formacie Cash&Carry oraz wzrost sprzedaży like-for-like w ramach sieci Delikatesy Centrum.

Zysk brutto ze sprzedaży wypracowany przez Grupę Eurocash w I kwartale 2015 r. wyniósł 419 mln zł, o ponad 10% więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. EBITDA, czyli zysk operacyjny powiększony o amortyzację, wyniosła natomiast prawie 42 mln zł (wzrost o 0,5% rok do roku).
Na poziomie wyniku netto, Grupa Eurocash zanotowała w I kwartale 2015 r. 3 mln zł straty (wobec 1,3 mln zł zysku w I kwartale ub.r.), głównie z uwagi na wyższą amortyzację przejętych spółek. Jednak jak pokazują historyczne rezultaty, zdecydowaną część całorocznych zysków Grupa wypracowuje w kolejnych kwartałach.

W I kwartale 2015 r. znacznie poprawiły się natomiast przepływy pieniężne z działalności operacyjnej Grupy – w szczególności o ponad 280 mln zł poprawiły się przepływy z kapitału obrotowego. Wysoka efektywność w tym obszarze pozwoliła utrzymać dług netto na poziomie poniżej 2-krotności EBITDA.

 – Sytuacja na rynku FMCG w I kwartale tego roku wciąż była trudna, szczególnie z uwagi na pogłębiającą się deflację. Ceny żywności i napojów bezalkoholowych spadły średnio o 3,7%. Pozytywny wpływ na wyniki sprzedażowe miały z kolei święta wielkanocne, które w tym roku były na początku kwietnia, czyli znacznie wcześniej niż w ubiegłym roku, co przełożyło się na wzmożone zakupy pod koniec marca. W przypadku Grupy Eurocash, pozytywny wpływ na wartość sprzedaży miały oczywiście także dokonane w ubiegłym roku przejęcia, które dołożyły w I kwartale około 700 mln zł. W efekcie nasza sprzedaż wzrosła rok do roku o blisko 24% – wskazał Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Eurocash. – Wyłączając akwizycje, wzrost sprzedaży wyniósł prawie 5%, co uważamy za bardzo dobry rezultat w środowisku silnej presji deflacyjnej. – dodał Jacek Owczarek.

Utrzymująca się presja cenowa oraz większy udział papierosów i wyrobów tytoniowych w sprzedaży Grupy Eurocash po przejęciu spółki Service FMCG (wyodrębnionej z Kolportera), przełożył się na spadek marży brutto na sprzedaży do 9,1% w I kwartale 2015 r. z 10,2% w analogicznym okresie ubiegłego roku. Natomiast w ujęciu bezwzględnym, zysk brutto na sprzedaży wzrósł o ponad 10% rok do roku i sięgnął 419 mln zł. EBITDA, czyli zysk operacyjny powiększony o amortyzację, wyniosła natomiast w I kwartale br. prawie 42 mln zł i była na nieco wyższym poziomie niż przed rokiem (wzrost o 0,5%).



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,14

  • Min

    2,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553718

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.