Sprzedaż Produktów Klasztornych niższa o 10,5 proc.

Autor: dlahandlu.pl 6 listopada 2015 13:38

Sprzedaż Produktów Klasztornych niższa o 10,5 proc. Fot. Produkty Klasztorne

Przychody ze sprzedaży Produktów Klasztornych na koniec III kwartału 2015 r. wyniosły łącznie 2 384 835,23 zł, co oznacza spadek sprzedaży o ok. 10,56 proc. w porównaniu do wyników zaprezentowanych w ujęciu narastającym za III kwartały 2014 roku, gdzie przychody ze sprzedaży wyniosły 2 666 338,66 zł.

Wraz ze spadkiem wartości przychodów ze sprzedaży zmniejszeniu uległy również koszty sprzedaży osiągając w ujęciu narastającym za III kwartały 2015 roku wartość 2 849 173,07 zł w stosunku do kwoty 3 260 348,80 zł poniesionej w analogicznym okresie poprzedniego roku obrotowego.

Niższa sprzedaż w III kwartale była konsekwencją ładnej pogody w okresie wakacyjnym, która zachęcała konsumentów do wyjazdów poza duże miasta. Tym samym główni odbiorcy produktów spółki zlokalizowani w dużych aglomeracjach miejskich (Warszawa, Kraków, Katowice, Wrocław, Poznań) w wyniku zachowań swoich klientów ograniczali bieżące zamówienia, co przełożyło się na poziom przychodów spółki w III kwartale 2015 r.

W trzecim kwartale 2015 r. największy udział w przychodach ze sprzedaży miał nabiał, wędliny
i produkty garmażeryjne (pierogi i krokiety) odpowiednio 43 proc., 16 proc. i 13 proc. przychodów. W związku z okresem letnim przypadającym na III kwartał, znaczący udział w przychodach (ok. 14 proc.) miała również sprzedaż piwa MNICH. Wartość przychodów ze sprzedaży piwa MNICH w okresie III kwartału 2015 roku wzrosła o ponad 223 proc. w stosunku do wartości sprzedaży z II kwartału 2015 roku.

Decydującym wpływem na poziom kosztów operacyjnych w III kwartale 2015 r. były koszty związane
z obsługą logistyczną oraz koszty obsługi sprzedaży i koszty marketingowe. Wystąpiły również
jednorazowe koszty poniesione w związku z pozyskaniem nowych punktów handlowych oraz
jednorazowe koszty marketingowe. Jednocześnie w III kwartale 2015 w stosunku do III kwartału 2014
r. udało się znacząco zmniejszyć koszty związane z usługami obcymi, oraz koszty związane z zużyciem materiałów i energii.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7646

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 557388

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.