PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Sprzedaż w nowej rzeczywistości - jak interpretować przepisy ws. kas fiskalnych

Autor: www.dlahandlu.pl 25 września 2013 13:57

Sprzedaż w nowej rzeczywistości - jak interpretować przepisy ws. kas fiskalnych

Rozporządzenie Ministerstwa Finansów z 14 marca 2013 roku wprowadziło kilka nowości w zakresie urządzeń fiskalnych. Jedną z nich jest obowiązek jednoznacznej identyfikacji nazw towarów lub usług. Przepisy wejdą w życie 1 października 2013 roku i od tego momentu właściciele firm będą musieli dostosować sprzedaż do nowej rzeczywistości. Wymóg precyzyjnej identyfikacji zakłada, że każda pozycja towarowa w bazie PLU powinna zawierać co najmniej 12 znaków.

Nazwy powinny odpowiadać konkretnym produktom lub usługom, które znajdują się w ofercie danej firmy. Jak sprawnie poradzić sobie z wprowadzeniem zmian w identyfikacji oferty? Po pierwsze - część elementów asortymentu można identyfikować w grupach. Należy jednak pamiętać o tym, że nazwa towarów lub usług nie powinna być zbyt ogólna. Jeśli na paragonie pojawi się określenie „nabiał”, nie będzie wiadomo, czy chodzi o mleko, czy o ser żółty. Co więcej, identyfikacja grupowa jest dozwolona w przypadku elementów oferty, które różnią się ceną. Z jednym zastrzeżeniem – poszczególne towary lub usługi nie mogą być objęte różnymi stawkami podatku VAT, np. pomidory i suszone pomidory. Uniemożliwia to zaklasyfikowanie ich pod jedną nazwą.
Po drugie – dozwolone jest stosowanie skrótów. Skrócone wyrazy powinny być czytelne i unikalne. Nietrudno zgadnąć, że używanie „inicjałów” produktu lub usługi nie jest najlepszym pomysłem. Jeśli urządzenie fiskalne nie ma możliwości technicznych wydrukowania paragonu z nazwą „zegarek elektroniczny”, można ją zastąpić sformułowaniem „zegarek elek.”. Podczas gdy dla jednych Rozporządzenie będzie związane z podjęciem pewnych kroków, inni przejdą nad nim do porządku dziennego. Wiele zależy od dotychczas praktykowanej identyfikacji, możliwości technicznych urządzenia oraz od specyfiki asortymentu. Nowe przepisy nie muszą oznaczać rewolucji.

O tym, jaka była reakcja podatników na nowe przepisy, opowiada Marcin Ciechowicz, kierownik serwisu w Polskim Centrum Kas Fiskalnych: - W momencie pojawienia się Rozporządzenia wielu naszych klientów poczuło się nieco zaniepokojonych zmianami, które mają nastąpić. Liczba zgłoszeń serwisowych i zapytań podatników wzrosła o około 40%. Jest to spowodowane zmianami dotyczącymi wyglądu dokumentów fiskalnych, czy formy programowania bazy towarowej. W wyjaśnieniu Ministerstwa Finansów, dotyczącym zmian w prawie fiskalnym, czytamy m.in.: Podatnicy nie są zatem zobowiązani (…) wymieniać stare kasy na nowe, czy też zaopatrywać się w dodatkowe urządzenia służące do jednoznacznej identyfikacji towarów lub usług. Rozporządzenie zobowiązuje właścicieli firm do maksymalnego wykorzystania stosowanych technologii. Wymiana urządzenia fiskalnego lub rozbudowa go o program sprzedażowy, powinny być ostatecznością. Chyba, że podatnik uzna to za rozwiązanie atrakcyjne biznesowo - mówi Marcin Ciechowicz.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,80

  • Śr

    1,30

  • Min

    1,06

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8032

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.