Stacje benzynowe rosną dzięki ograniczeniu handlu w niedziele

Autor: Rzeczpospolita 29 czerwca 2018 10:19

Stacje benzynowe rosną dzięki ograniczeniu handlu w niedziele fot. Shutterstock

Po wejściu zakazu handlu na razie tylko w część niedziel widać już, że duża grupa konsumentów nie chce rezygnować z zakupów w ten dzień. Z danych firmy Nielsen, udostępnionych „Rzeczpospolitej", wynika, że popyt przepłynął w dużej części do sklepów na stacjach benzynowych. Ich obroty od początku roku do końca kwietnia są o 16,2 proc. wyższe niż w tym okresie 2017 roku. W samym kwietniu sprzedaż w ich sklepach wzrosła aż 27,6 proc.

W kwietniu, miesiącu tylko z jedną handlową niedzielą, sprzedaż spadła w większości kanałów – nawet w dyskontach, które zwykle radzą sobie z wszelkimi problemami, skurczyła się 3,3 proc., a w hipermarketach aż 18 proc.

– Zaobserwować mogliśmy także bardzo wyraźny i jednocześnie oczekiwany dynamiczny wzrost sprzedaży na stacjach benzynowych, które od kilku lat nie są już tylko i wyłącznie miejscem, gdzie kupujemy paliwo i przekąski na drogę – mówi Ewa Rybołowicz, dyrektor z firmy Nielsen.

Wbrew dobrym danym o sprzedaży detalicznej wpływ zakazu handlu na rynek jest bardzo duży. Ogółem rynek FMCG (podstawowe kategorie spożywcze i chemiczne) w tym roku od stycznia do kwietnia urósł nieco wolniej – o 3,7 proc. w ujęciu rocznym, wobec 3,9 proc. w całym 2017 r. Jednak już w marcu i kwietniu, czyli w miesiącach obowiązywania zakazu, wzrost był znacznie słabszy, bo 2,8 proc. W samym kwietniu, czyli miesiącu tylko z jedną niedzielą handlową, sprzedaż spadła 2,4 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7889

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 560100

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.