Stacjom paliw coraz bliżej do klasycznego handlu

www.portalspozywczy.pl 22 października 2014 14:43

Widać ostatnio spory transfer ludzi z branży handlowej do stacji paliwowych. To wskazuje, że koncerny paliwowe coraz bardziej skupiają się na rozwoju sprzedaży pozapaliwowej na stacjach - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Andrzej Kondys, Senior Director Convenience & Marketing Statoil Fuel & Retail Polska.

Chcemy i musimy być zawsze przed konkurencją, bo to jedyny sposób, aby wygrać rywalizację na naszym dynamicznym rynku. Myślę, że dla wszystkich byłoby lepiej, gdyby każdy znalazł dla siebie niszę na rynku, swoją specjalność i swoich klientów. Dziś, kiedy większość ma podobne rozwiązania, do tych, które mają inni, niezwykle trudno walczyć jest o utrzymanie lojalności klienta. Drogą donikąd jest także strategia oparta jedynie na niskiej cenie, która ma się stać jedynym wyróżnikiem danej marki, czy danego operatora. Wojna cenowa nikomu nie służy - dodaje Andrzej Kondys.

- Widać ostatnio spory transfer ludzi z branży handlowej do stacji paliwowych. To wskazuje, że koncerny paliwowe coraz bardziej skupiają się na rozwoju sprzedaży pozapaliwowej na stacjach. Są też operatorzy, którzy zamiast samodzielnie pracować nad rozwojem sklepów, wolą to „outsource'ować", przykładem jest współpraca koncernu Lukoil z siecią Carrefour, czy Shell-a z siecią Billa w Czechach. Pokazuje to, że to trudny temat i że część operatorów mimo, że chce rozwijać swój biznes handlowy na stacjach, nie do końca wie, jak to robić lub woli obniżyć koszty i oddać sklep w zarządzanie komuś, kto jest w tym specjalistą, ma wiedzę, logistykę i zdecydowanie lepsze warunki handlowe. Zresztą w Polsce większość koncernów paliwowych rozmawia na temat współpracy z sieciami handlowymi, zastanawiając się nad tym, w jaki sposób podjąć współpracę, aby biznes dla obu stron był opłacalny - dodaje. 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9469

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.