Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Statoil: Najistotniejsze są dla nas technologie związane z przyspieszeniem płatności

www.portalspozywczy.pl 13 listopada 2014 14:41

Innowacje będą dotyczyły głównie płatności, a tym samym szybkości obsługi klienta. Wielkość naszych sklepów, dość ograniczony asortyment, a także rodzaj i szybkość zakupów, ograniczają potrzeby posiadania szeroko rozumianych technologii sprzedażowych - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Andrzej Kondys, dyrektor działu Market Development w Statoil Fuel & Retail Polska.

- Na pewno najbardziej istotne są dla nas technologie związane z przyspieszeniem transakcji. Do nas ludzie przyjeżdżają, bo albo jadą z punktu A do B, albo zajeżdżają na stację paliw po drodze do domu, żeby kupić np. papierosy, gazety, mleko i bułki, bo im się spieszy, a nie chcą jechać do supermarketu, gdzie trzeba szukać miejsca parkingowego. Kupują dwie-trzy rzeczy i jadą dalej. Tym samym wszystko, co jest związane z przyspieszeniem transakcji na pewno będzie mile widziane. Mówimy tutaj np. o technologiach OPT, czyli samodzielnego płacenia za paliwo przy dystrybutorze, które ograniczają potrzebę w ogóle wchodzenia do sklepu, o płatnościach bezgotówkowych, etc. - wyjaśnia.

- Kolejna rzecz, która być może także będzie dla nas istotna, to wprowadzenie technologii RFID, którym cały handel przygląda się z dużą ciekawością. Te technologie są jeszcze zdecydowanie za drogie i potrzeba jeszcze kilku lat, aż się spopularyzują. Zakupy w sklepie przyszłości wyobrażam sobie tak: wchodzę do placówki, wybieram produkty i wychodzę, a płaci się samo, bramka rejestruje, co wziąłem, a czytnik skanuje numer karty kredytowej. Powinno to znacznie przyspieszyć transakcję, zmniejszyć tłok na parkingach oraz zmniejszać straty sklepu, czyli ograniczyć istotny problem całego handlu związany z kradzieżami. Przyspieszy i usprawni się sam proces zakupowy, bo ograniczy się on do przejścia przez sklep. Zmieni się także zdecydowanie struktura kosztów, m.in. kosztów pracy. Myślę, że te technologie będą mile widziane, ale jest jeszcze trochę za wcześnie, żeby się wypowiadać na ten temat - mówi Andrzej Kondys.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9562

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 565497

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.