PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Statystyczny Polak w ciągu roku wydaje na produkty z maszyn vendingowych 2,3 euro

www.portalspozywczy.pl 10 czerwca 2015 15:09

W ostatnich latach obserwowane są spadki cen w automatach vendingowych. To może być spowodowane dużą konkurencją i rozdrobnieniem rynku. Europejski vending jest skonsolidowany. Natomiast większość firm vendingowych w Polsce to małe biznesy, obsługujące kilkadziesiąt automatów.

Rynek vendingowy jest najmłodszym kanałem sprzedaży bezpośredniej. W naszym kraju wciąż się rozwijają zwłaszcza w porównaniu do bardziej nasyconych rynków vendingowych w krajach Europy Zachodniej. W Polsce wartość rynku vendingowego szacuje się na ponad 410 mln złotych, a liczbę maszyn vendingowych – na ponad 40 000. Także w kwestii sum wydawanych w maszynach vendingowych jesteśmy rynkiem rozwijającym się. Na przykład w Hiszpanii, jednym z bardziej rozwiniętych rynków vendingowych w Europie, średnie roczne wydatki na produkty z maszyn vendingowych to 126 euro, podczas gdy statystyczny Polak w ciągu roku wydaje na nie 2,3 euro, czyli ponad 50 razy mniej.

Eksperci jednak radzą ochłonąć: rozwój będzie, ale raczej powolny i stabilny. Branża vendingowa – od początku istnienia w naszym kraju rozwijała się dość dynamicznie. Z powodu "kryzysu" wyhamowała w 2008 r., ale później ponownie zaczęła rosnąć. Ten wzrost jest teraz jednocyfrowy.

W czerwcowym wydaniu magazynu "Rynek Spożywczy" ukaże się duży artykuł poświęcony rynkowi vendingu w Polsce.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,69

  • Śr

    0,92

  • Min

    0,65

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7794

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.