Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Stefan Putka o zmianach na rynku piekarni

www.portalspozywczy.pl 27 września 2017 11:47

Stefan Putka o zmianach na rynku piekarni Na zdj. Stefan Putka, współwaściel Piekarni Cukierni Putka

- Rynek piekarni w Polsce się zmienia, podobnie, jak ma to miejsce w całej Europie. Zamyka się wiele mały piekarni, a powstaje sporo boutiqowych, które produkują na miejscu i sprzedają droższe produkty. Mamy małe rzemieślnicze zakłady, półprzemysłowe i przemysłowe. W Polsce piekarnie bez własnych punktów odbioru i sklepów mają dziś problemy, także związane z dziedzictwem i tym, że młode pokolenie nie chce pracować w tym zawodzie - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Stefan Putka, współwaściel Piekarni Cukierni Putka.

PS: Jakie pieczywo kupujemy najczęściej?

To się zmienia, m.in. w zależności od tego, co aktualnie mówią dietetycy. Są różne mody. W tej chwili mamy tak bogaty rynek, jest tyle firm i taka konkurencja, że można wybierać wśród wielu produktów. Mamy pieczywo włoskie, francuskie bagietki, ciężkie chleby niemieckie czy nasze tradycyjne chleby razowe z mąki z grubszego przemiału. Rynek jest bardzo urozmaicony. Każdy producent znajdzie coś dla siebie.

Mamy też regionalizmy, np. na Śląsku czy na Podlasiu nie sprzedają się chleby o małej gramatury. Tam klienci oczekują bardzo dużych chlebów. Na Śląsku sprzedaje się chleb z kminkiem. Kilkakrotnie próbowaliśmy sprzedawać taki chleb w Warszawie, ale zupełnie to się nie powiodło. Warszawiacy nie znoszą kminku. Podobnie jest z drobnymi bułkami. W Warszawie są duże popularniejsze kajzerek, z kolei w Poznaniu czy Gdańsku zupełnie inne bułki regionalne. W Warszawie produkujemy też bułki poznańskie, ale są one mniej popularne.

Niezależnie jednak od aktualnej mody, ok. 40 proc. sprzedawanego pieczywa, to pieczywo, które jemy od dzieciństwa – bułki i chleb na zakwasie.

PS: Czy jakość pieczywa wzrasta?

Z mojego punktu widzenia pieczywo jest coraz lepsze. Jest produkowane w warunkach coraz bardziej higienicznych. Klienci wymagają od producentów coraz lepszej jakości i składników prozdrowotnych. Wraca się też do starych odmian zbóż. Robi się np. różne kombinacje z mąką orkiszową. Jako piekarze patrzymy m.in. na opracowania dietetyków. Jeżeli mówi się o tym, że w pieczywie jest za mało błonnika, to czasami dodaje się błonnik wytrącony z innych produktów. W Polsce i tak nie potrafimy wykorzystać pieczywa do wspomagania leczenia pewnych schorzeń. Na świecie miesza się różne prozdrowotne składniki, takie jak żelazo, wapń. Nic nie stałoby na przeszkodzie, żeby Ministerstwo Zdrowia zalecało dodawania np. żelaza do mąki. Jest to najprostszy sposób podania populacji pewnych składników. Były takie próby i sam się w to zaangażowałem. Oferowaliśmy np. chleb ze skwalenem, który bardzo dobrze wpływał na serce. Według mnie jest to niewykorzystany temat i on na pewno wróci kiedyś w opracowaniach naukowych. To współgranie nauki, piekarnictwa i Ministerstwa Zdrowia. Potrzebne są do tego uregulowania prawne i podstawy naukowe.

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Smart shopper Warszawa 2017-09-27 21:10:06

    Putka jest Ok, ale najlepsze są Grzybki moim zdaniem.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,49

  • Śr

    6,88

  • Min

    5,78

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9380

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.