Strategia Eurocash: 900 nowych sklepów, kolejne przejęcia, 1-2 mld zł na inwestycje

Autor: dlahandlu.pl 28 lutego 2018 08:49

Strategia Eurocash: 900 nowych sklepów, kolejne przejęcia, 1-2 mld zł na inwestycje fot. Flickr

Eurocash przedstawił założenia strategii na najbliższe 5 lat. Zakłada ona między innymi stworzenie największej w Polsce sieci supermarketów. - W ciągu najbliższych pięciu lat Grupa Eurocash, również wspólnie z franczyzobiorcami, planuje otwarcie około 900 nowych sklepów. Łączne nakłady inwestycyjne na rozwój sieci detalicznej szacowane są na ok. 1–2 mld zł (poniesione wspólnie z partnerami nieruchomościowymi) – czytamy w komunikacie spółki.

Strategicznym celem Grupy Eurocash jest stworzenie największej w Polsce sieci supermarketów. Do sieci w ramach franczyzy będą mogli przyłączać się niezależni przedsiębiorcy. By przespieszyć jej ekspansję, będzie ona również rozwijana poprzez otwieranie nowych własnych sklepów (wspólnie z partnerami z sektora nieruchomości) oraz dalsze przejęcia lokalnych sieci supermarketów.

W ramach działalności hurtowej, Grupa Eurocash skupi się na integracji poszczególnych jednostek biznesowych, współdzieleniu najlepszych rozwiązań wypracowanych przez każdy z formatów oraz realizacji synergii grupowych.

Rozpoczęty w 2017 roku program optymalizacji kosztów zgodnie z założeniami powinien przynieść do 2020 roku około 150 mln zł oszczędności.

W ramach nowych projektów, Grupa Eurocash zamierza skupić się na rozwoju najlepiej rokujących formatów, takich jak Duży Ben, oraz rozszerzyć projekt dostaw artykułów świeżych do wszystkich sieci franczyzowych wspieranych przez Grupę.

W 2017 roku 55 sklepów EKO przeszło rebranding na Delikatesy Centrum, gdzie średni koszt remodelingu jednej placówki wyniósł ok. 150-180 tys. zł. Sieć Delikatesy Centrum powiększyła się o 30 placówek, co łącznie dało 1171 działających placówek pod szyldem Delikatesy Centrum na koniec 2017 roku (1086 sklepów na koniec 2016). Liczba  własnych sklepów detalicznych na koniec 4 kwartału 2017r. wyniosła 452 placówki w sieci Inmedio, 122 placówki własne Delikatesy Centrum oraz 175 w sieci EKO.

– W 2017 roku, zgodnie z zapowiedziami, prowadziliśmy restrukturyzację sieci Cash&Carry, w ramach której zamknęliśmy 10 hurtowni i obecnie sieć liczy 180 placówek. Około 72% sprzedaży realizowanej wcześniej w zamkniętych lokalizacjach zostało przejęte przez nasze pozostałe hurtownie, co nawet przewyższyło nasze oczekiwania, podczas gdy koszty restrukturyzacji były zgodne z założeniami. Szacujemy, że podjęte działania optymalizacyjne przyniosą ponad 10 mln zł oszczędności. Słabsze wyniki w 2017 roku zanotował także Eurocash Serwis z uwagi na niższą marżę na produktach impulsowych oraz dodatkowe koszty związane z reorganizacją logistyki. Rentowność całej Grupy była ponadto pod presją rosnących kosztów pracowniczych – wskazał Jacek Owczarek.

  • panzer 2018-03-05 18:17:01

    jestem klientem eurocash. widzę co się dzieje. wszystko się wali. dziś poniedziałek. jeszcze 1,5 roku temu wchodzę na hale ok. 11 godziny, czekam 3-4 po wózek a kolejka na półtora godziny czekania do kasy plus skanowanie i sprawdzenie. dwie godziny piekła. teraz wchodzę alejka pusta na przestrzał. podjeżdżam drugi do kasy i wyjezdżam po chwili.

    To koniec małych sklepików. zresztą kupa handlarzy jeździ po marketach. niestety ceny w euro to przekątna marketów. pół towaru droższa a reszta te same ceny co w byle kauflandzie czy nawet w mili/polo markecie. biedronka i reszta wykosiła wszystkich. jeżdżę po hali wózkiem. wszystkie "gęby" znajome. nikogo nowego. tylko ci sami co jeszcze mają sklepy. Po wioskach jeszcze jest ruch ale tam wchodzą Dina i likwidują małą konkurencję. coraz mniej sklepikarzy. nikt nowy się nie otwiera. Po co? żeby kupować towar w cenach hurtowych co są takie same co w detalu w markecie? albo żeby utopić kasę w sklep a za pół roku wybudują ci obok dyskont? kaput. ludzie i tak chodzą do dużych a do małego przyjdą po jedną srajtaśmę czy jajko albo żeby coś wyłudzić na kredyt. niestety prawda jest brutalna.

  • Marcin1 2018-03-03 21:25:57

    Ale gadają bzdury. W gadaniu to oni są dobrzy. Cały zarząd nadaje się do cyrku

  • Karolina 2018-02-28 18:08:38

    A gdzie e-commerce w tej strategii?

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,79

  • Śr

    0,89

  • Min

    0,64

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9722

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.