Strategia Eurocash: 900 nowych sklepów, kolejne przejęcia, 1-2 mld zł na inwestycje

Eurocash przedstawił założenia strategii na najbliższe 5 lat. Zakłada ona między innymi stworzenie największej w Polsce sieci supermarketów. - W ciągu najbliższych pięciu lat Grupa Eurocash, również wspólnie z franczyzobiorcami, planuje otwarcie około 900 nowych sklepów. Łączne nakłady inwestycyjne na rozwój sieci detalicznej szacowane są na ok. 1–2 mld zł (poniesione wspólnie z partnerami nieruchomościowymi) – czytamy w komunikacie spółki.
Strategicznym celem Grupy Eurocash jest stworzenie największej w Polsce sieci supermarketów. Do sieci w ramach franczyzy będą mogli przyłączać się niezależni przedsiębiorcy. By przespieszyć jej ekspansję, będzie ona również rozwijana poprzez otwieranie nowych własnych sklepów (wspólnie z partnerami z sektora nieruchomości) oraz dalsze przejęcia lokalnych sieci supermarketów.
W ramach działalności hurtowej, Grupa Eurocash skupi się na integracji poszczególnych jednostek biznesowych, współdzieleniu najlepszych rozwiązań wypracowanych przez każdy z formatów oraz realizacji synergii grupowych.
Przeczytaj także:
Rozpoczęty w 2017 roku program optymalizacji kosztów zgodnie z założeniami powinien przynieść do 2020 roku około 150 mln zł oszczędności.
W ramach nowych projektów, Grupa Eurocash zamierza skupić się na rozwoju najlepiej rokujących formatów, takich jak Duży Ben, oraz rozszerzyć projekt dostaw artykułów świeżych do wszystkich sieci franczyzowych wspieranych przez Grupę.
Przeczytaj także:
W 2017 roku 55 sklepów EKO przeszło rebranding na Delikatesy Centrum, gdzie średni koszt remodelingu jednej placówki wyniósł ok. 150-180 tys. zł. Sieć Delikatesy Centrum powiększyła się o 30 placówek, co łącznie dało 1171 działających placówek pod szyldem Delikatesy Centrum na koniec 2017 roku (1086 sklepów na koniec 2016). Liczba własnych sklepów detalicznych na koniec 4 kwartału 2017r. wyniosła 452 placówki w sieci Inmedio, 122 placówki własne Delikatesy Centrum oraz 175 w sieci EKO.
– W 2017 roku, zgodnie z zapowiedziami, prowadziliśmy restrukturyzację sieci Cash&Carry, w ramach której zamknęliśmy 10 hurtowni i obecnie sieć liczy 180 placówek. Około 72% sprzedaży realizowanej wcześniej w zamkniętych lokalizacjach zostało przejęte przez nasze pozostałe hurtownie, co nawet przewyższyło nasze oczekiwania, podczas gdy koszty restrukturyzacji były zgodne z założeniami. Szacujemy, że podjęte działania optymalizacyjne przyniosą ponad 10 mln zł oszczędności. Słabsze wyniki w 2017 roku zanotował także Eurocash Serwis z uwagi na niższą marżę na produktach impulsowych oraz dodatkowe koszty związane z reorganizacją logistyki. Rentowność całej Grupy była ponadto pod presją rosnących kosztów pracowniczych – wskazał Jacek Owczarek.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- « POPRZEDNIA
- 1
- 2
- 3
- NASTĘPNA »
-
panzer 2018-03-05 18:17:01
jestem klientem eurocash. widzę co się dzieje. wszystko się wali. dziś poniedziałek. jeszcze 1,5 roku temu wchodzę na hale ok. 11 godziny, czekam 3-4 po wózek a kolejka na półtora godziny czekania do kasy plus skanowanie i sprawdzenie. dwie godziny piekła. teraz wchodzę alejka pusta na przestrzał. podjeżdżam drugi do kasy i wyjezdżam po chwili.
To koniec małych sklepików. zresztą kupa handlarzy jeździ po marketach. niestety ceny w euro to przekątna marketów. pół towaru droższa a reszta te same ceny co w byle kauflandzie czy nawet w mili/polo markecie. biedronka i reszta wykosiła wszystkich. jeżdżę po hali wózkiem. wszystkie "gęby" znajome. nikogo nowego. tylko ci sami co jeszcze mają sklepy. Po wioskach jeszcze jest ruch ale tam wchodzą Dina i likwidują małą konkurencję. coraz mniej sklepikarzy. nikt nowy się nie otwiera. Po co? żeby kupować towar w cenach hurtowych co są takie same co w detalu w markecie? albo żeby utopić kasę w sklep a za pół roku wybudują ci obok dyskont? kaput. ludzie i tak chodzą do dużych a do małego przyjdą po jedną srajtaśmę czy jajko albo żeby coś wyłudzić na kredyt. niestety prawda jest brutalna. -
Marcin1 2018-03-03 21:25:57
Ale gadają bzdury. W gadaniu to oni są dobrzy. Cały zarząd nadaje się do cyrku
-
Karolina 2018-02-28 18:08:38
A gdzie e-commerce w tej strategii?
WYBRANE DLA CIEBIE
- 12:19 Hortimex: Nie wszystkie mody żywieniowe są słuszne
- 11:23 Sizeer i Ochnik najemcami Galerii Victoria
- 09:21 Magda Gessler ma własną linię przetworów owocowo-warzywnych
- 09:15 Prezes firmy iRobot: Naszą przyszłością jest przyjaźń z robotami
- 09:02 Auchan Supermarket ruszył na warszawskiej Białołęce (galeria)
- 08:46 22 kwietnia to kolejna niedziela z zakazem handlu
- Pt 16:56 GUS: Niższy wskaźnik koniunktury gospodarczej dla handlu detalicznego
- Pt 16:51 EEC 2018: Przedstawiciele branży rolno-spożywczej i handlu będą debatować w...
-
Sainsbury's wprowadza specjalne opakowania, bo millenialsi boją się dotykać...
-
#NieKupujKochaj - akcja pracowników Biedronki nabiera rozpędu
-
Biedronka idzie za ciosem i kontynuuje hitową promocję
-
Solidarność Tesco: Zarząd przedstawił propozycję podwyżek, nie zgadzamy się...
-
Analitycy spodziewają się dobrych wyników Tesco
-
Lidl odpowiada Biedronce "tanią sobotą"
- 1 Dyrektor HR Tesco: Pracownicy są entuzjastycznie nastawieni do zmian
- 2 Paweł Musiał w zarządzie Eurocashu. Odpowie za biznes detaliczny
- 3 Sainsbury's wprowadza specjalne opakowania, bo millenialsi boją się dotykać...
- 4 Piotr i Paweł optymalizuje sieć. Zamyka 4 placówki
- 5 LPP miała w I kw. 1,58 mld zł przychodów i 115 mln zł straty operacyjnej
- 6 Lidl w tydzień wydał na reklamę w telewizji ponad 11,7 mln zł