Tradycyjne sklepy same ustalają reguły przyjmowania zwrotów i reklamacji

Autor: pr/dlahandlu.pl 18 grudnia 2014 09:49

Sprzedawca nie ma żadnego obowiązku przyjmować zwrotów towarów od kupujących. Każdy sklep ustala swoje zasady i reguły przyjmowania zwrotów i reklamacji.

- Sprzedawca w sklepie tradycyjnym ma możliwość dowolnego ustalania zasad przyjmowania zwrotów (inaczej jest w przypadku sprzedaży na odległość np. w sklepie internetowym). Może zadecydować, że będzie przyjmował zwroty towarów na szczególnych zasadach, np. w oryginalnym opakowaniu, z oryginalnymi metkami, nieużywany i tylko w oznaczonym terminie - wyjaśnia Paweł Rokicki z Fundacji Konsumentów.

Jak pokazują wyniki badania TNS Pentor przeciętny Polak poświęca minimum 3 godziny w tygodniu na zakupy. Najczęściej w dni wolne od pracy w sobotę i niedzielę. Co trzeci kupujący, będący czynny zawodowo, przyznaje, że właśnie w te dni robią największe zakupy. Natomiast osoby nie pracujące i osoby starsze częściej robią zakupy w godzinach przedpołudniowych, by uniknąć kolejek i spokojnie załatwić wszystkie sprawunki. Co ciekawe, osoby młode, deklarują, że często odwiedzają galerie handlowe tuż po godzinie 16.

 


 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9024

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.