Trendy w sklepach małoformatowych - zobacz hity sprzedaży maja

Autor: CENTRUM MONITOROWANIA RYNKU 24 czerwca 2016 13:16

Trendy w sklepach małoformatowych - zobacz hity sprzedaży maja fot. Żelazna Studio

W ostatnim miesiącu klienci sklepów małoformatowych częściej kupowali alkohol – zarówno liczba paragonów, na których pojawiały się jakiekolwiek napoje z procentami, jak i wydatki na tę kategorię zwiększyły się w porównaniu z kwietniem o prawie 14%. Za ten wzrost odpowiedzialne jest głównie piwo (klienci wydali na nie o ponad 20% więcej), ale kilkuprocentowe wzrosty wartości sprzedaży w odnotowały też wódki czyste i smakowe.

Jak co roku wraz ze wzrostem temperatur w sklepach małoformatowych przybywa klientów poszukujących czegoś, co ugasi pragnienie – wiosną i latem napoje można znaleźć za co piątym, a w najbardziej upalne tygodnie nawet na co czwartym paragonie. W maju duże wzrosty odnotowały wody czyste (wartość sprzedaży wzrosła o około 30% rdr i o 28% mdm) i smakowe, a także napoje gazowane (wydatki na nie były o 24% wyższe niż miesiąc wcześniej).

W cieplejsze dni dynamicznie też sprzedaż lodów – w maju na te przysmaki z lodówki skusiło się 6% wszystkich klientów odwiedzających sklepy małoformatowe, a wydatki na tę kategorię zwiększyły się o ponad 130% mdm i o prawie 40% rdr. Wiosną i latem konsumenci chętnie zaspokajają apetyt na słodkości lodami, rzadziej mają natomiast ochotę na cięższe, czekoladowe przekąski, takie jak batony czy czekolady – w maju liczba transakcji zakupu tych produktów była o kilka procent niższa niż w kwietniu. Duży wzrost zarówno liczby transakcji, jak i wartości sprzedaży odnotowała natomiast kategoria pralin (klienci wydali na nie o 73% więcej niż w kwietniu), które często są kupowane jako upominek na Dzień Matki.

Rosnąca sprzedaż lodów i napojów to nie są jedyne oznaki zbliżającego się lata. W maju zaczynają dojrzewać truskawki, w związku z czym rośnie sprzedaż cukrów i fiksów żelujących. Coraz więcej klientów poszukuje  też w sklepach położonych niedaleko domu różnego rodzaju środków przeciw owadom – w ostatnim miesiącu wydatki na nie były niemal 7 razy wyższe niż w kwietniu.

W maju 2016 r. klienci sklepów małoformatowych wydawali na zakupy średnio 12,03 zł, o 4,7% więcej niż rok wcześniej i o 1,4% więcej niż w miesiąc wcześniej.

W maju 2016 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 5,8% wyższa niż w maju 2015 r. i aż o 10,8% wyższa niż w kwietniu. Liczba transakcji wzrosła w tym czasie odpowiednio o 1,1% i o 9,3%.

 

Sklepy małoformatowe do 300 m kw. obejmują: małe sklepy spożywcze do 40 m kw., średnie sklepy spożywcze 41-100 m kw., duże sklepy spożywcze 101-300 m kw. oraz specjalistyczne sklepy alkoholowe.

 

 

 

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Jaga 2016-06-28 18:06:40

    500+

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,99

  • Śr

    1,33

  • Min

    0,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9413

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane