Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Trendy w sklepach małoformatowych - zobacz hity sprzedaży maja

Autor: CENTRUM MONITOROWANIA RYNKU 24 czerwca 2016 13:16

Trendy w sklepach małoformatowych - zobacz hity sprzedaży maja fot. Żelazna Studio

W ostatnim miesiącu klienci sklepów małoformatowych częściej kupowali alkohol – zarówno liczba paragonów, na których pojawiały się jakiekolwiek napoje z procentami, jak i wydatki na tę kategorię zwiększyły się w porównaniu z kwietniem o prawie 14%. Za ten wzrost odpowiedzialne jest głównie piwo (klienci wydali na nie o ponad 20% więcej), ale kilkuprocentowe wzrosty wartości sprzedaży w odnotowały też wódki czyste i smakowe.

Jak co roku wraz ze wzrostem temperatur w sklepach małoformatowych przybywa klientów poszukujących czegoś, co ugasi pragnienie – wiosną i latem napoje można znaleźć za co piątym, a w najbardziej upalne tygodnie nawet na co czwartym paragonie. W maju duże wzrosty odnotowały wody czyste (wartość sprzedaży wzrosła o około 30% rdr i o 28% mdm) i smakowe, a także napoje gazowane (wydatki na nie były o 24% wyższe niż miesiąc wcześniej).

W cieplejsze dni dynamicznie też sprzedaż lodów – w maju na te przysmaki z lodówki skusiło się 6% wszystkich klientów odwiedzających sklepy małoformatowe, a wydatki na tę kategorię zwiększyły się o ponad 130% mdm i o prawie 40% rdr. Wiosną i latem konsumenci chętnie zaspokajają apetyt na słodkości lodami, rzadziej mają natomiast ochotę na cięższe, czekoladowe przekąski, takie jak batony czy czekolady – w maju liczba transakcji zakupu tych produktów była o kilka procent niższa niż w kwietniu. Duży wzrost zarówno liczby transakcji, jak i wartości sprzedaży odnotowała natomiast kategoria pralin (klienci wydali na nie o 73% więcej niż w kwietniu), które często są kupowane jako upominek na Dzień Matki.

Rosnąca sprzedaż lodów i napojów to nie są jedyne oznaki zbliżającego się lata. W maju zaczynają dojrzewać truskawki, w związku z czym rośnie sprzedaż cukrów i fiksów żelujących. Coraz więcej klientów poszukuje  też w sklepach położonych niedaleko domu różnego rodzaju środków przeciw owadom – w ostatnim miesiącu wydatki na nie były niemal 7 razy wyższe niż w kwietniu.

W maju 2016 r. klienci sklepów małoformatowych wydawali na zakupy średnio 12,03 zł, o 4,7% więcej niż rok wcześniej i o 1,4% więcej niż w miesiąc wcześniej.

W maju 2016 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 5,8% wyższa niż w maju 2015 r. i aż o 10,8% wyższa niż w kwietniu. Liczba transakcji wzrosła w tym czasie odpowiednio o 1,1% i o 9,3%.

 

Sklepy małoformatowe do 300 m kw. obejmują: małe sklepy spożywcze do 40 m kw., średnie sklepy spożywcze 41-100 m kw., duże sklepy spożywcze 101-300 m kw. oraz specjalistyczne sklepy alkoholowe.

 

 

 

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Jaga 2016-06-28 18:06:40

    500+

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553718

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.