Ubywa sklepów monopolowych - zwłaszcza na Śląsku

Autor: Dziennik Gazeta Prawna 8 marca 2017 09:06

W 2016 r. zniknął co dwudziesty sklep zajmujący się w głównej mierze sprzedażą alkoholu. Ich liczba wciąż jest dwa razy wyższa niż 10 lat temu, ale pierwszy raz się skurczyła. W końcu ub.r. było niewiele ponad 5,4 tys. takich placówek – wynika z danych opracowanych dla DGP przez Bisnode Polska. W kolejnych latach można oczekiwać dalszego spadku – informuje Dziennik Gazeta Prawna.

– Z naszych danych wynika że w 40 miastach powyżej 100 tys. mieszkańców zarejestrowano w ubiegłym roku 480 punktów. Jednocześnie z rejestrów wykreślono 660. Oznacza to spadek o 180 sklepów –  wylicza Tomasz Starzyk, analityk Bisnode Polska. Według niego zjawisko jest widoczne zwłaszcza na Śląsku. Placówek ubyło w Chorzowie, Rybniku, Tychach, Rudzie Śląskiej czy Zabrzu. W tym ostatnim mieście według Bisnode ubiegłoroczny spadek przekroczył 70 proc.

Eksperci wskazują, że małym, niezrzeszonym sklepom doskwierają zwłaszcza dyskonty, które oferują średnio od kilku do kilkunastu procent niższe ceny za te same trunki.

Więcej w Dzienniku Gazecie Prawnej.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,98

  • Śr

    3,66

  • Min

    2,38

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7507

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.