PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

Ustawa foliówkowa zmieniła nawyki klientów? Sieci odpowiadają

Autor: dlahandlu.pl 15 maja 2018 14:18

Ustawa foliówkowa zmieniła nawyki klientów? Sieci odpowiadają Fot. Shutterstock

Od 1 stycznia br. obowiązuje w Polsce opłata recyklingowa, której celem jest ograniczenie liczby foliowych torebek wykorzystywanych przez klientów sklepów i zachęcenie ich do inwestycji w torby wielokrotnego użytku (opłata wynosi 20 groszy za sztukę plus 5 groszy podatku VAT i dotyczy torebek foliowych o grubości od 15 do 50 mikrometrów). Spytaliśmy wybrane sieci handlowe, czy nowe regulacje wpłynęły na zmianę nawyków ich klientów.

Czytaj także: 73 proc. Polaków idzie na zakupy ze swoją torbą

Pozytywne zmiany wśród swoich klientów zauważył Kaufland. – Po pierwszych miesiącach obowiązywania ustawy dot. sprzedaży toreb foliowych możemy stwierdzić, że coraz więcej osób  przychodzi na zakupy z torbami wielokrotnego użytku. Jednocześnie nie zaobserwowaliśmy wzrostu sprzedaży innych toreb. Najpopularniejsze wśród klientów marketów Kaufland są najtańsze torby o grubości poniżej 50 mikronów – dowiedzieliśmy się od biura prasowego.

W sieci Carrefour największą popularnością cieszy się torba, którą można wykorzystywać wielokrotnie, wykonana jest ona głównie z tworzywa składającego z surowców naturalnych – trzciny cukrowej. Materiał z którego jest ona wyprodukowana w 100% podlega recyklingowi, a podczas produkcji toreb z trzciny zmniejszona jest także emisja dwutlenku węgla do atmosfery. – Nowa regulacja obowiązuje od kilku miesięcy i jest za wcześnie, aby wypowiadać się na temat zmiany postaw klientów – zastrzega Carrefour.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7647
Ilość aktualnych ofert: 498500

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.